Infografika k narozeninám Kingdom Come a přesný podíl verzí na odbytu
+ komentář předešlého majitele.
Den ve znamení Warhorse pokračuje. Na dopolední oznámení o odprodeji studia do náruče THQ Nordic navázalo hned několik dozvuků.
Původní většinový majitel studia Zdeněk Bakala, pro nějž šlo před lety o riskantní investici bez zaručeného výsledku, vše komentoval na jím vlastněném Aktualne.cz takto:
"Velmi mě těší, že jsem byl součástí úspěchu této české společnosti plné talentovaných lidí. Jejich tvrdá práce a kreativita přinesla studiu mezinárodní uznání a nyní i spojení s předním světovým vývojářem a vydavatelem her. Nový strategický investor pro studio představuje další možnosti růstu."
Dan Vávra coby nový dolarový multimilionář pak zveřejnil oficiální infografiku k prvním narozeninám Kingdom Come Deliverance.
Ohlíží se za uplynulým rokem, co se týče shlédnutí streamů, napsaných stránek textu, nahraném dabingu herci či počtu výstav, jichž se tvůrci zůčastnili:
Z finanční zprávy THQ Nordic zase jiní vyšťourali přesný podíl platforem a verzí na dvoumilionovém odbytu Kingdom Come, což se většinou nemáme šanci dozvědět. Férové je, že do tohoto čísla nebyl započítán odbyt DLC, jak to často mnozí zkreslují. Přídavků se totiž prodalo dalších 500 tisíc kusů nad rámec těch dvou milionů. Ty jinak mohlo mírně zkreslit, že hra byla nedávno dávána "zdarma" k předplatnému Humble Bundle.
PC verze se postarala o více než polovinu prodaných kusů základní hry (přesně 55 procent), čímž padá starý mýtus, že nelze přežít nebo zajistit návratnost bez existence krabicových konzolovek. Dokázat prodat na dnešním silně fragmentovaném trhu přes milion kusů PC verze (otázka je, kolik z toho bylo až ve slevě?) je pro nové, nezávislé studio ze střední Evropy rozhodně úspěchem. Zajímavé také je, že digitálky tvořily přibližně tři čtvrtiny z celkového počtu prodaných kusů, což je pro vývojáře výhodné, neb se nemusí dělit s tolika dalšími subjekty, nemluvě o nákladech na výrobu a distribuci fyzických nosičů.