Skip to main content

Anthem prý odloženo na začátek 2019

Pokud selže, BioWare končí?

Když spekulace z důvěryhodného zdroje zamává hodnotou akcií. Tak lze popsat příběh dnešního večera.

Poté, co Kotaku napsalo, že očekávané Anthem (Alza.cz) nestihne vyjít v předpokládaný podzim letošního roku, spadla hodnota Electronic Arts na burze Wall Street o 2,5 procenta.

Původní termín prý nikdy nebyl realistický, dodaly tři zdroje Kotaku, které také prozradily, že studio se nyní ocitlo pod ohromným tlakem. Před pár měsíci se začalo soustředit na tuto jedinou hru (vedle malých týmů na podporu The Old Republic a raný koncept Dragon Age), takže pokud by selhala, dost možná by to prý znamenalo jeho konečnou. Osud, který po neúspěšném Mass Effect Andromeda potkal pobočku v Montrealu, raději vcucnutou do EA Motive.

Watch on YouTube

Teď se má hrát hlavně o to, jestli EA ještě dovolí odklad Anthem z toho začátku 2019 na později, což je prý nepravděpodobné, protože by tím hra sklouzla do příštího fiskálu firmy a ovlivnilo by to dost celkové výsledky hospodaření i akcie. Oslovení analytici si myslí, že začátek 2019 by ani nevadil, na rozdíl od většího posunu, který by byl už několikátý.

Problémem navíc je, že se musí počítat se slíbenou betou či s předčasným přístupem pro uživatele EA Access, což by vyžadovalo dodělání do kloudné podoby nejpozději do letošních Vánoc, aby se všechny etapy stihly do konce března 2019.

Anthem, nyní v plné výrobě, chce být klonem Destiny s persistentním online světem. Je to první nová značka studia po osmi letech, chystaná už od 2012. Do toho připočítejte kauzy okolo lootboxů ve Star Wars Battlefront 2, okolo málo obsahu v Destiny 2 a dle mnoha vývojářů prý těžce nevhodný engine Frostbite, původně určený pro menší hry jako Battlefield. Nelze se tedy divit stresu, který tenhle mimořádně ambiciozní a rozsáhlý projekt provází, zakončuje značné obavy z výsledku Kotaku.

Read this next