Anonymní zaměstnanec Microsoftu si myslí, že neudělali dost pro prosazení DRM v Xbox One
A rychle půjdou připínat jen aplikace, hry ne.
Na Redditu se objevil údajný zaměstnanec Microsoftu a jeden z designérů Xbox One, který si postěžoval, že se firma dostatečně nesnažila zákazníkům jejich digitální politiku prodat.
"Osobně jsem byl dost překvapený, kdy se rozhodli zrušit DRM politiku. Bylo to dost brzy a pořádně se nestihlo mluvit o výhodách," píše vývojář.
Existuje petice, kterou podepisují hráči, aby se některé výhody DRM u Xbox One zase vrátili. Už má téměř 25 tisíc stoupenců. "Ta petice ukazuje, že je spousta lidí, kteří chtějí ty výhody stejně jako já a Microsoft o té petici moc dobře ví, jinak by se o ní Marc Whitten nezmiňoval v rozhovoru pro IGN."
Například sdílení her mělo být původně skutečné sdílení her, ne jen časově omezený přístup, jak se nějakou dobu spekulovalo. "Účelem bylo zcela eliminovat potřebu fyzicky někomu půjčovat disk."
V AMA na Redditu prozradil i pár zajímavých věcí o samotné konzoli. Například to rychlé přichycení malého okna do rohu z jiné, paralelně běžící aplikace, nebude fungovat u všeho. "Snappování je provozuschopné jenom u některých aplikací jako u Internet Exploreru, Skypu, DVR nahrávání záznamů her a podobně. Snappovat hry nejde."
Zajímavá je také informace, že nový Kinect stojí vyrobit skoro stejně, jako celý Xbox One. "Cílem prodávat Kinect ke každému Xboxu je, aby herní vývojáři mohli Kinect implementovat do svých her a nemuset se bát, že to dělají jen pro pár lidí, co si ho pořídilo."
"Spousta lidí nad Kinectem ohrnuje noc, protože ho neviděli v provozu jako já. Je nedílnou součástí Xbox One a nedokážu si konzoli představit bez něj."
Více jsme o tomto tématu psali včera večer: Microsoft přiznal chyby při komunikaci o Xbox One a zvažuje návrat některých zrušených funkcí.