ANNO 1800 hraje násobně více lidí, přestože na Steamu chybí
+ infografika a chlubení se.
Jen šedesát vývojářů si máklo v německém studiu Blue Byte, což je na poměry stohlavých týmů v UbiSoftu nějak podezřele málo - patrně to souvisí s nižší oblibou žánru PC strategií oproti multiplatformním akcím.
Jejich ANNO 1800 (Xzone.cz) se dle oficiální zprávy stalo nejrychleji prodávaným dílem této série a mělo prý čtyřikrát více hráčů v den vydání než ANNO 2205 před čtyřmi lety.
Z údajů Steam Charts, dle nichž mělo hru ve špičce puštěnou 25 tisíc lidí naráz, a srovnání s jen 7 tisíci souběžnými hráči u ANNO 2205, což je pouze trojnásobek, lze docela snadno dopočítat, kolik asi tak tisíc lidí hraje přes program Epicu a jak moc mu pomohla ta kontroverzní last-minute exkluzivita.
Celé to je paradoxní v tom, že tato historická budovatelsko-ekonomická strategie byla na Steamu k zakoupení jen do dne startu (16. dubna), později musela být z obchodu Valve odstraněna, čili všichni tamní hráči jsou pouze ti s předobjednávkou.
Ale zase - nedivte se UbiSoftu, když se spekuluje, že Epic platí tvůrcům za exkluzivitu miliony dolarů, jako tomu bylo prý u Phoenix Point od tvůrce XCOMu.
"Po takto úžasném a úspěšném startu se můžeme kompletně soustředit na to, abychom hráčům dodali ten nejlepší možný dodatečný obsah. Nemůžeme se dočkat, až z něj ukážeme více," komentoval to managing director Benedikt Grindel v tiskovce.
Níže ještě nějaká infografika, kolik toho hráči ANNO 1800 stihli postavit, objevit či potopit za úvodní týden.