Skip to main content

Ani v Sony netuší, co vězí za takovým odbytem PlayStation 4

Bojí se stavu, že ji už všichni budou mít.

Vlastní zpráva - Když se nějaké firmě podaří prodat 10 milionů kusů nového zařízení za pouhých devět měsíců od uvedení, často to vede k její nabubřelosti až aroganci pramenící z nezdravě přehnaného sebevědomí. Ne tak u Sony nebo aspoň u šéfa jejích celosvětových studií. Shuhei Yoshida by mohl sloužit jako příklad přetrvávající pokory a zůstání oběma nohama na zemi, což asi souvisí s jeho odlišnou japonskou mentalitou.

Minulý týden poskytl Eurogameru v Kolíně nad Rýnem exkluzivní rozhovor, kde se řeč stočila i na odbyt PlayStation 4. Prý překonal i jejich nejoptimističtější předpoklady, zároveň jim ale přidělává starosti. Jak je to vůbec možné, ptáte se? Neměli by teď být spíš vysmátí, na rozdíl od Microsoftu řešícího potíže okolo Xbox One?

"Prodeje PlayStation 4 mě trochu nervují, protože kompletně nerozumíme tomu, co se vlastně stalo. Musíte pochopit, proč se vaše produkty tak skvěle prodávají, abyste mohli naplánovat budoucnost, že? Pokládám tuto otázku - jak to, že se PS4 tak daří - lidem v našem marketingovém oddělení. Bojím se totiž, aby nenastala situace, že nebudeme mít komu dalšímu konzoli prodat, pokud ji už každý bude mít doma."

Yoshida proto zkoumá, kdo jsou přesně majitelé těch úvodních 10 milionů kusů a odkud se vůbec vzali, což ho dovedlo k zjištění, že spousta z nich jsou úplnými nováčky, kteří nevlastnili žádnou předešlou konzoli, jak se už vědělo (viz důraz na remaky typu The Last of Us).

Toto pak bude mít značný vliv na budoucí politiku Sony okolo PS4, aby udržela stejně vysoký zájem o konzoli, jaký panoval dosud, což nebude jednoduché. Mimochodem to vysvětluje nedávný výrok jeho kolegy, že se teď hodlají zaměrit na trochu jiné obecenstvo, viz důraz na mainstreamové hry jako Tearaway, LittleBigPlanet 3 atd.

Mají se tedy hardcore hráči strachovat, že se jim Sony zpronevěří, jako to kdysi udělal Microsoft s Kinectem a televizí? Prý ne: "Neustále pracujeme na nových vlastnostech do příštího firmware konzole, vylepšujeme naši síťovou infrastrukturu a rozšiřujeme náš katalog her, abychom zaujmuli širší publikum než s PS3."

Šéf celosvětových studií se také vyjádřil ke kritizovanému nedostatku exkluzivních hardcore her letos na podzim. Podle něj to bohatě vykompenzují tituly od ostatních vydavatelů, jako třeba Destiny, a nášup příští rok, kde je nadšen zejména z Bloodborne a Uncharted 4.

Odklad The Order: 1886 (nová nahrávka níže) na únor ho ani netrápí, protože říká, že lidé si kupují konzoli pro dlouhodobé používání. Ne jako mobily jen na dva roky, tudíž si těch pár měsíců navíc v pohodě počkají. Nelze to prý chápat tak, že hra úplně zmizela z radaru. Také si pochvaluje, jak báječně se prodávají PS4 hry, jelikož nečekal, že bude žádanější PS4 verze než PS3 verze, jako například u Watch Dogs, takhle brzy na začátku nové generace.

Watch on YouTube

Více v kompletním rozhovoru zde.

Read this next