Ani v Británii se krabicové hry neprodávají zázračně
Meziroční propad o třetinu.
Nejen u nás, ale i ve Velké Británii začínají lidé šetřit. Podle analytiků činí propad v prodeji her v Británii 25 % oproti loňskému roku, informuje ekonomický zpravodajský server MCV.
Zatímco vloni se v první týden uvedení na trh průměrně prodalo 35 000 až 80 000 kusů, letos je to jen 10 000 až 48 000 kusů. Zavřeno prý má být 35 obchodů britské sítě GAME. Do roku 2013 skončí dalších 25 obchodů. GAME rovněž uzavře stránky Gameplay.co.uk, které získal v roce 2004, a od března je přesměruje na své Gamestation.
Někteří výrobci her jsou v šoku a situaci nechápou. Nevydělají prý často ani polovinu nákladů na marketing. Nedávno už jsme psali o problémech britského řetězce GAME, který nemohl naskladnit některé nové tituly. Situace se mimochodem opakuje. Tento týden GAME nenaskladnil hru The Last Story pro Nintendo Wii a také některé další hry, jako ty od UbiSoftu pro VITA.
Prodej tradičních krabicových her klesá postupně rok od roku. Přesto stále tvoří 70 % prodeje softwaru na britském trhu. Nový impuls prodeji her by mohlo dodat aktuální uvedení konzole VITA. Přesto odborníci radí, aby si herní průmysl vzal příklad z hudebního a včas zareagoval na změny v digitální oblasti i distribuci.