Ani herní divize Sony se nevyhnula propouštění, postihne 900 lidí
I zavře jedno studio, ruší hry a přehodnotí své fungování.
Začátek tohoto roku se nese v duchu nepříjemných zpráv ohledně restrukturalizací prakticky v každé větší herní firmě. Například v Microsoftu, Activision Blizzard, Riot Games a mnoha dalších.
Nevyhnulo se to bohužel ani držiteli klíčové herní platformy PlayStation, což souvisí i s nenaplněním cílů a ztrátou tržní hodnoty.
Herní divize Sony před okamžikem ohlásila, že se musí rozloučit s celkem 900 zaměstnanci (napříč všemi regiony světa), aneb jejich počet se zmenší o 9 procent. Prý to bylo nesmírně obtížné rozhodnutí, řekl brzy končící šéf Jim Ryan:
"Jde o neuvěřitelně talentované lidi, kteří byli součástí našeho úspěchu, a jsme vděční za to, že k němu přispěli. Leč herní průmysl se fundamentálně změnil a musíme se připravit do budoucna na to, co nás čeká".
Postihne to i technologické, kreativní a podpůrné týmy v předních studiích jako Insomniac Games, Naughty Dog, Guerrilla či Firespite.
Navíc studio PlayStation London Studios se zavře úplně, kvůli čemuž se odpískalo několik rozdělaných projektů. Jedním z nich měla být online co-op hra ve fantasy Londýně, potvrdila oficiálně Sony.
Hermen Hulst, boss PlayStation Studios, k tomu uvedl, že když je konzole PS5 už ve čtvrtém roku své existence, chce to ohlédnout se za tím, co byznys přesně potřebuje. I přehodnotit dosavadní fungování Sony s ohledem na souběžné vydávání her pro PC či mobily. To totiž vyžaduje trochu jiný přístup a odlišné prostředky.
"Naší filozofií vždy bude zkoušení kreativních experimentů. Někdy se však dobré nápady nepřevtělí do dobré hry. Jindy určitý projekt začne s těmi nejlepšími úmysly, ale trh se mezitím natolik změní, že je nutná změna plánu," vysvětlil Hulst. A připomněl, že koupili řadu studií, investovali do nových technologií či partnerství. Ale pouhý růst není jejich ambicí, chtějí nadále posouvat hranice, jak nabízet čerstvé herní zážitky, jaké od nich každý očekává. Více informací zde.