Skip to main content

Analytik vysvětluje, proč Xbox One chybí více exkluzivit

Nemáme mu to mít za zlé.

Působí to jako krize středního věku. Na jednu stranu tady máme série jako Halo a Gears of War, které začínají být po četném ždímání unavené až vyčerpané (i klesá jejich odbyt), pak tu byly pokusy o nové značky jako Quantum Break či Sunset Overdrive, které komerčně neuspěly, a poslední skupinu tvoří zrušené projekty typu Scalebound či Fable Legends.

Analytik Lewis Ward, který řídí IDC Research, se pokusil polopaticky vysvětit, proč Microsoft poslední dobou nemá tolik exkluzivních her pro Xbox One:

"Nedrží si tak velké interní vývojářská studia, jaká mají v Sony či Nintendu, ani nemá takovou historii jako oni s výrobou vlastních značek a služeb. Strategií Microsoftu vždy bylo najít si talentovaná indie studia nebo si domluvit exkluzivitu s některým z větších third-party vydavatelů, v čemž byl agresivnější než konkurenti, protože znal potřeby komunity přicházejících z PC či mobilů."

Tahle politika se Microsoftu dle analytika dosud vyplácela a nemělo by se zapomínat na Minecraft, RYSE či to, že měl jako první na konzoli World of Tanks nebo aktuální PlayerUnknown's Battlegrounds. Když má menší vlastní týmy než ostatní, nutí ho to být kreativnější v tom, jak si obstarat exkluzivní obsah jinými cestami.

Watch on YouTube

Tvorba vlastních singleplayerových exkluzivit je podle Warda extra riskantní záležitostí: "Vývoj těchto AAA her trvá dlouho a jsou velmi nákladné. Nemůžeme mít proto Microsoftu ve finále za zlé, že se raději soustředí na partnerství u velkých online titulů, když mu pár příběhových počinů v úvodu této generace konzolí neklaplo. Kdo ví, možná to prolomí s Crackdown 3 (Alza.cz), které na E3 vypadalo dobře. Hvězda singleplayerových titulů uvadá, protože jsou riskantnější volbou a pokud se nepovedou, mohou znamenat zánik studia," dodal pro GamingBolt.

Read this next