Analytik: The Old Republic může hodně vydělávat
Bobby Kotick z Activisionu nemá pravdu.
Šéf Activisionu Bobby Kotick se nedávno opřel do EA a jejich chystané MMO Star Wars: The Old Republic. Podle jeho slov bude z úspěchu této hry těžit především George Lucas a jeho impérium s licencemi značky.
Nemyslí si to ale herní analytik Michael Pachter. O jeho předpovědích si můžete myslet cokoliv, ale jeho ekonomická úvaha se zdá být poměrně správná.
EA podle jeho slov umí vyjednávat licenční poplatky a nebudou tak pro Lucase vyšší, než obvyklých 35 procent. Tato procenta ale bude EA platit až poté, co se jim za MMO The Old Republic vrátí všechny počáteční investice.
"Jsem přesvědčen, že EA bude v plusu," říká Michael Pachter. "Jestliže Lucas získá 35 procent poté, co se EA vrátí všechny investice, většina výdělků z disků půjde právě jim, což znamená, že by měli hezky vydělat." EA se stará také o marketingové výdaje a o chod farmy serverů, takže než budou v plusu, musí se započítat i tyto částky.
Podle Michaela Pachtera bude mít The Old Republic zhruba 1,5 milionu platících hráčů, což dělá zhruba roční zisk 80 milionů dolarů. "Pokud těch 1,5 milionů hráčů bude platit 15 dolarů měsíčně, je to výdělek 270 milionů ročně. Pokud LucasArts dostane 35 procent a EA odečte zhruba 35 procent na operativní výdaje, vydělají z té částky čistý zisk zhruba 30 procent. To je 80 milionů dolarů ročně. To vůbec není špatné."
Souhlasí také s dřívějším prohlášením šéfa EA Johna Riccitiella, který tvrdil, že jim stačí 500 000 platících hráčů, aby The Old Republic vydělávalo. "Většina MMO vyžaduje alespoň 250 000 hráčů pro to, aby byly v plusu. Vzhledem k tomu, že EA musí dát nějaké peníze Lucasovi, bude SWTOR potřebovat okolo 400 000 hráčů. Pokud tedy budou mít 500 000 hráčů, už vydělávají peníze."
Pravdou tedy je, že Lucas na celém obchodu vydělá spoustu peněz, ale EA si moc dobře spočítali, aby na hře také vydělali. Ostatně, jejich MMO by bez značky Star Wars rozhodně neměla takový úspěch, s jakým se u ní počítá.