Analytik: Sony za Bungie těžce přeplatila
A co na nákupní horečku říká Nintendo?
Zatímco xboxový boss Phil Spencer rozdává jeden rozhovor za druhým, jak akvizice Activision Blizzard je něčím výjimečným, co ještě v životě nezažil, nebo kterak proti všem škarohlídům a odpůrcům z řad kolegů dokázal před lety uvnitř Microsoftu prosadit Xbox Game Pass, u jeho konkurence se řeší jiné věci.
Kupříkladu Nintendo se oficiálně vyjádřilo, že se nebude pouštět do závodů v akvizicích jiných firem a nemá o to zájem, protože "převzetí vysokého počtu lidí, kteří v sobě nemají Nintendo DNA, by nebylo pro firmu kladem".
To u Sony se zase řeší týden stará akvizice Bungie.
Známý analytik Michael Pachter se pro Yahoo Finance nechal slyšet, že kupní cena za studio byla těžce přepálená. Sony prý zbytečně tvůrce Destiny a původního Halo přeplatila hlavně ze zoufalosti, aby měla nějakou reakci na poslední akvizice Microsoftu.
"Stačí si to srovnat. EA koupili studio Respawn před třemi lety za 700 milionů dolarů, za což dostali 400 vývojářů, kteří ročně vygenerují tržby 700 milionů dolarů. Ale Bungie ročně vynese jen 200 milionů dolarů, takže 3,6 miliardy dolarů je přehnaná částka".
Pachterovi tato koupě vůbec nedává smysl, na rozdíl od těch ostatních. Sony ji později vysvětlila tím, že chce mít za čtyři roky odteď celkem 10 her na bázi živých služeb.
Sluší se nicméně doplnit, že ze zmíněné kupní částky bude celá třetina určena pro bonusy a odměny zaměstnancům Bungie, aby ze studia neutekli někam jinam.
Navíc se šuškalo, že o Bungie se měl ucházet též znovu Microsoft, údajná jednání se prý točila kolem částky dvou miliard dolarů, ale nakonec to nedopadlo. I to mohlo vyšponovat cenu, kterou nakonec dala Sony.