Analytik pochybuje o ziskovosti Mafie II
Svádí to na délku vývoje, ale počítá s trojkou?
Ani bodování na předním místě britské multiplatformní hitparády (i když pravda, nic jiného velkého teď nevyšlo) nezabránilo známému analytikovi Michaelu Pachterovi v ostrých slovech na adresu domácí Mafie II.
"Průměrné skóre 74% na Metacritic má Mafia II pod očekáváními. Zájem zákazníků o hru je varující, protože hned v prvním týdnu spadla v prodejních hitparádách v řadě obchodů," řekl analytik serveru MCV, aniž by byl konkrétní, o kterých řetězcích přesně hovoří.
Investory před finanční konferencí upozornil na to, že podle něj slabé prodeje Mafia II naštěstí pro 2K Games vynahradí stále slušná poptávka po Red Dead Redemption. Za problém 2K vnímá příliš mnoho odkladů, aktuálně L.A. Noire a Max Payne 3 na 2011, a související moc dlouhé vývojové cykly, které se blíží až pěti letům.
A proč se Pachter domnívá, že Mafia II pravděpodobně nebude zisková? Právě kvůli dlouhým šesti rokům ve vývoji. Nicméně to je stará známá věc, kterou mohl konstatovat kdokoli ještě před samotným vydáním. Navíc skutečně intenzivní vývoj při jasném směřování na cíl probíhal jen posledních pár let.
Pravda, uživit několik set hlav v 2K Czech muselo po tolik let stát ohromné peníze, ale kolik přesně milionů Mafie II se musí prodat, aby to pokrylo výrobní náklady a vytvořilo zisk, ví jenom vedení 2K. Stejně jako to, za jakou částku svého času odkoupili Illusion Softworks a jaké byly další okolnosti akvizice.
"S čím ale Pachter asi dopředu nekalkuluje, je dost dobře možný záměr 2K vyhodnocovat ziskovost hry až celkově po vydání třetího dílu Mafie, o němž se v domácích kuloárech masivně spekuluje," komentoval dnešní události pro Eurogamer.cz jeden z insiderů.
Onen třetí díl by američtí 2K měli pod kontrolou od samotného počátku (narozdíl od rozhárané tvorby dvojky) a i díky použití podobného enginu by jeho vývoj nemusel trvat déle než, řekněme, nějaké dva roky. Mafia III však zatím nikde oficiálně potvrzena nebyla.