Analytik: Koupě EA by pro Microsoft nedávala smysl
Má pro to důvody.
Včerejší spekulace od Polygonu se stala hodně populární, jak to tak u podobných úletů bývá.
Magazín Forbes proto oslovil známého analytika Michaela Pachtera z Wedbush Securities, podle nějž by koupě Electronic Arts pro Microsoft nedávala z finančního pohledu valný smysl. Připomíná také, že je úplně běžné, že se v obřích korporacích o něčem takovém přemýšlí, ale jen málokdy se to pak stane realitou.
"Hlavním důvodem, proč by to byl nesmysl, je fakt, že EA vydělávají více peněz na PlayStation než na Xboxu. I v tom nejlepším scénáři by při vydávání her už jen pro Xbox dostali jen 60 procent současných tržeb EA, takže by se to finančně nevyplatilo."
Kromě toho více než půlku tržeb EA tvoří licencované produkty, takže Disney ani FIFA by asi nebyli moc rádi, pokud by se jejich prodeje ztenčily na půlku. Jinými slovy, snaha o zalepení díry v exkluzivních titulech pro Xbox by touto akvizicí nebyla moc rozumná. Nemluvě o vzpouře hráčů, pokud by už nová FIFA nevyšla na PS4. A když by na to Microsoft šel stejně jako u Minecraftu, tzn. že by dovolil jeho existenci na ostatní platformy, pak by mu to v exkluzivitách nijak nepomohlo.
Pachter si myslí, že pokud by někdo chtěl koupit EA, byli by to spíš právě Disney či Amazon, aby hlouběji pronikli do herního byznysu. Spíš by Microsoftu doporučoval, aby se poohlédl po talentovaých studiích, které by mohl získat mnohem levněji než giganta EA. Něco jako jejich převzetí Respawnu, tvůrců Titanfall.
Závěrem analytik pro Forbes dodal, že všechno ohledně exkluzivit od vlastních studií je běh na velmi dlouhou trať, kdy se dnešní investice projeví až za mnoho let. Microsoft spíš dosud preferoval různé zkratky, jak obdobného výsledku dosáhnout rychleji.