Skip to main content

AMD začne podporovat raytracing, až ho zvládnou i levné karty

Zatím ne.

Raytracing je jednou z nejzásadnějších novinek na poli grafických čipů za poslední roky (tech-dema), takže bylo otázkou, jak na toto řešení od Nvidia bude reagovat konkurenční AMD.

To se nyní vyjádřilo, že na DirectX RayTracing rozhodně bude reagovat, ačkoli jejich prioritou nyní je Radeon ProRender, což je zdarma šířený nástroj navržený pro urychlení výroby CG renderů.

A kdy že tedy uvidíme ty oslňující odlesky ve hrách i na kartách od AMD? Poněkud zamotaná slova zástupců AMD rozklíčovali na Overclock3D.net:

"Větší rozšíření her s raytracingem nenastane do doby, než ho budou podporovat GPU všech tříd, od lowendu do highendu," uvedl David Wang, senior vice prezident inženýrů ze skupiny Radeon Technologies.

Jinými slovy, AMD si hezky počká, až Nvidia přesvědčí více vývojářů, aby RTX ve svých hrách podporovali, než budou tyto hry dokončeny a vydány, až teprve pak slavnostně přijde se svou oficiální podporou této technologie, což vlastně Nvidii muselo udělat radost, že bude mít dočasnou exkluzivitu ve hrách jako Battlefield 5 či Metro Exodus (Alza.cz).

Read this next