AMD mluví o tom, proč je v PS4 její grafika místo od Nvidia
Nvidia prý nemohla nabídnout to, co oni.
Bylo trošku překvapením, když se ukázalo, že next-gen PlayStation už nebude používat grafické karty od Nvidia, jako tomu bylo například u PS3, ale od konkurenčního AMD. Zástupci této společnosti si z toho už začínají dělat kvalitní PR a říkají, že je to proto, že prostě nabídli lepší technologie než konkurence.
V PlayStation 4 nebude jen jejich grafická karta, ale také jejich 64bitový osmijádrový procesor s malou spotřebou Jaguar. Grafická karta má být Radeon HD nové generace s osmnácti výpočetními jednotkami. "Jde o kombinaci grafické karty a CPU dohromady a o to, že jsme byli schopni vytvořit něco více, než jen dát dohromady několik PC hardwarů," říká Neal Robinson z AMD.
Sony chtěli pro svou novou konzoli integrované řešení s procesorem a grafickou kartou, které nemohla Nvidia poskytnout a proto se obrátili na AMD. Takhle bude PS4 schopná optimalizovat tok dat, vytvořit lepší výkon a zároveň nespotřebovat tolik energie a nevytvářet tolik tepla.
Jak se zdá, z toho všeho nemá Nvidia příliš radost a už dříve se nechali slyšet, že nehodlali spolupracovat se Sony, pokud by to pro ně nebylo finančně výhodné. Zároveň začínají tlačit na své grafické karty na PC, když například zástupce Nvidia prohlásil, že PlayStation 4 se skládá z "low-endového CPU a grafické karty se středním výkonem". Podle Tonyho Tamasiho jsou hardwarové specifikace PS4 zastaralé už dnes, ještě před začátkem prodeje konzole.
Na to Neal Robinson z AMD také zareagoval. "Samozřejmě, že budou takové věci říkat. Nemají z toho ani trošku radost."
Když se ale někdo na GDC zeptal Robinsona na nový Xbox, otázce se raději vyhnul. Ale naznačil, že technologie nového Xboxu bude nejspíše také postavena na AMD. "S Xbox 360 jsme měli velký úspěch. Bylo to skvělé partnerství a rádi s nimi spolupracujeme."