Alpha Protocol - tipy 2.část
O výběru povolání, pořadí misí, či RPG systému.
První část tipů pro Alpha Protocol, s všeobecnými radami a jak dostat ženy do postele, čtěte zde.
RPG systém
Nenechte se zmást prvním dojmem ze hry. Alpha Protocol je RPG jako řemen a vývoj postavy má na hru větší vliv, než v mnoha jiných hrách, označovaných za čistá RPG. Pokud máte ve Falloutu 3 skill na hodnotě 30 nebo 60, hra se stále hraje téměř stejně. V Alpha Protocol je naopak znatelný rozdíl mezi skillem na hodnotě 5 a na hodnotě 10. Rozvážné utrácení bodíků je tedy na místě a plýtvání se může snadno vymstít zejména u bossů. Se špatně navrženou postavou můžete zažít muka a nejtěžší frustrující souboje několika posledních let i na nejlehčí obtížnost. S lépe vytrénovanou postavou projdete stejný souboj jako nic.
1. Na konci hry budete přibližně na levelu 18. Při rozdělování skill pointů tedy počítejte s tímto limitem.
2. Specializujte se na jeden typ zbraně. Munice lze mít dostatek, přepínání není nutné a raději mějte jednu kategorii na maximálním levelu, než dvě zbraně vytrénované částečně. Do začátku lze doporučit Assault Rifles, se kterými je hraní nejsnadnější. Přesné, velký dostřel, slušné zranění. SMG a brokovnice jsou podobně silné a také s nimi nic nezkazíte. Pistole naopak poslouží pro tichou likvidaci a přesné headshoty, ale jsou vhodné až pro zkušenějšího hráče při opakovaném hraní. Určitě se na ně nezaměřujte hned ze začátků.
3. Nemějte strach z pistolí. Mnohde se dočtete, že pistole jsou k ničemu. Není to pravda. Jen se hodí pro jiný styl hry. Pistole bych přirovnal ke kouzelníkovi v Diablu. Na začátku budete otloukánek. Později vraždící stroj. Až pistole vycvičíte, můžete zastavit čas a v klidu zamířit až šest ran najednou. A se schopností Brilliance dáte headshotů až dvanáct najednou. To už rozcuchá účes komukoliv. Navíc lze s tlumičem na jednu ránu nenápadně zneškodnit protivníky na dálku. A pokud chcete hrát na minimální či nulové zabíjení, předražená omračující munice bude vaším velkým pomocníkem.
4. Jednu ze zbraní určitě vycvičte. I když se soustředíte na plížení, nesnažte se být pouze neviditelný stín se smrtící pěstí. Některým přestřelkám se nevyhnete a bez speciálních schopností jednotlivých zbraní můžete skončit s roztřískanou klávesnicí. I když lze většinu hry dohrát i bez střílení, u bossů budete vděčni za každý bod investovaný do zbraní.
5. I když hrajete za rychlostřelce, není špatné natrénovat plížení na pátou úroveň. Všechny nepřátele v okolí budete mít zřetelně označeny včetně jejich ostražitosti. A to nonstop bez nutnosti danou funkci aktivovat. Tato schopnost je k nezaplacení pro každý typ charakteru.
Recruit nebo veterán?
V Alpha Protocol máte na výběr ze šesti povolání. Nenechte se zmást, jde pouze o iluzi. Ve skutečnosti jsou pouze tři.
1 - První čtyři povolání dostanou do začátku určitý počet skill pointů. Každé povolání v jiných vlastnostech. Ale protože máte možnost body libovolně přerozdělit, je úplně jedno koho vyberete.
Recruit je druhým povoláním, které stojí za zmínku. Od ostatních se liší tím, že začíná úplně na nule bez jediného zkušenostního bodu. Hraní za něj je tedy o maličko těžší. Ale v některých rozhovorech získá nové možnosti a s tím spojený perk navíc. Krom méně schopností do začátku nemá žádné další nevýhody. Pokud si tedy troufáte, můžete základní čtyři povolání úplně ignorovat a začít hrát hned za zelenáče.
Veterán se odemkne až po dohrání hry za Recruita. Stejně jako Recruit má k dispozici pár speciálních dialogů navíc. Ale jako zkušený agent začíná se všemi vlastnostmi na úrovni 3. Což je počet, kterého s Recruitem můžete dosáhnout až na levelu 12. Takže pořádná výhoda do začátku. A jde tak o nejvhodnější postavu pro hru na nejvyšší obtížnost.
Volba pořadí misí
Po první várce misí se před vámi otevře herní svět, můžete libovolně cestovat mezi třemi lokacemi a v každé volit z několika misí. V jakém pořadí je nejvýhodnější jednotlivé mise plnit? Záleží, z jakého pohledu se na ně podíváme:
Z hlediska obtížnosti. Od nejlehčí po nejtěžší lze lokace seřadit Taipei, Řím, Moskva. Obtížnost základních misí je všude přibližně stejná, ale závěreční bossové mohou dát zabrat. Pokud se vrhnete na Moskvu jako první, můžete si na konci rvát vlasy. Pokud si ji necháte na konec, potížím se vyhnete.
Z hlediska příběhu. V některých misích potkáte důležité postavy, které s vámi mohou udržovat kontakty po zbytek hry. Takové společníky je škoda získat až úplně ke konci hry. Pokud tedy chcete důležité postavy potkat co nejdříve, je nejlepší navštívit lokace v pořadí: Moskva, Taipei, Řím.
Tyto žebříčky berte spíše orientačně pro představu o struktuře hry. Nic vám nebrání mezi lokacemi kdykoliv přejíždět. Takže není problém nejdřív získat spojence v Moskvě a před závěrečnou nejtěžší misí si odskočit splnit mise do jiných měst a pořádně se vytrénovat.
Příště se dozvíte detaily o důležitých volbách a jaké mají následky. A které kombinace voleb provést, abyste zbytečně neminuli některé zajímavé animace, informace a situace.