Nahrávka čtvrthodinového E3 dema Alien Isolation
+ PREVIEW s čerstvými poznatky z našeho hraní.
UPDATE - Sega na E3 za zavřenými dveřmi ukazovala novinářům level z pozdější fáze hry, ačkoli vypadal skoro nerozeznatelně od toho minulého, i když byl nový. Stále se totiž nacházíte na vesmírné stanici Sevastopol a snažíte se najít kolegu v její jiné části. Obecně, někteří živí lidé, které v Alien: Isolation potkáte, budou přátelsky naladěni, zatímco další opačně.
NOVÉ PREVIEW napsané na základě vyzkoušení hry Eurogamerem: Pokud jste si mysleli, že bude dotyčný šťastný ze shledání v jeho kajutě a že odteď začnete spolupracovat, abyste měli větší šanci na přežití, je to omyl. Ten muž je zjevně vyšinutý, nejprve nabádá k povídání si šeptem, než se vás pokusí z ničeho nic zastřelit, takže nezbývá než vzít nohy na ramena a schovat se ve skříňce. Mezitím se náhle objeví Vetřelec. Sice přímo nevidíte, co se děje, ale dobře to slyšíte. Roztrhal toho magora na kusy. Dobře mu tak, říkáte si. Rozruch přivolal do daného místa jiného člověka, na nějž si Vetřelec počíhal ve ventilační šachtě. Sice máte v rukou plamenomet, kterým byste ho mohli spálit, ale jste paralyzováni strachem. Vylezete skrčeni ze skříňky až několik minut po jeho zmizení ze scény a brodíte se kalužemi krve pryč...
Součástí Alien: Isolation bude systém výroby vlastních předmětů, kterým si připravíte například Molotovy koktejly z nalezených materiálů v levelech, například etanol, baterie, výbušniny, ostří, gel či lepidlo. Rozhodnutí, co z toho stvoříte, je pouze na vás, jelikož většina vyrobitelných předmětů vyžaduje ty samé suroviny. Hodí se vám zrovna více nástroj na způsobení hluku, nebo spíš lékárnička či EMP?
Při šmejďění po prostředí vás málem raní mrtvice vždy, když se ozve ten typický detektor zvuku, což znamená blízký výskyt Vetřelce. Na rozdíl od Colonial Marines, kde byste ho hned šli rozstřílet, tady ale vaše instinkty velí raději se schovat. Beztak ani netušíte, jestli tady vůbec Vetřelce jde zabít tak triviální výbavou, jakou máte máte po ruce. Navíc zbraně dělají moc hluku a Vetřelec slyší všechno na značnou dálku, takže stačí jeden výstřel a přivoláte ho. Hra je navržena tak, abyste zbraně nechtěli použít, ani v pozdější části nebude fungovat taktika, že si někde na cíl počkáte. Když tvůrci sledovali testery rané verze, nikdo prý netasil zbraň, i když mohl, protože všichni věděli, že by toho litovali.
"Zbraně v Alien: Isolation nikdy nejsou řešením. Mohou vám pomoci, ale hru s nimi nevyhrajete, často spíš jsou přítěží, než že by vám píchly. Vetřelce se můžete s dostupnými zbraněmi zbavit, ale nezabijete ho," vysvětluje hlavní grafik Jude Bond z Creative Assembly. Zkrátka přesně jako první film s Ripleyovou. Detektor pohybu zde slouží spíš jako ukazatel toho, jak blízko smrti se nacházíte. Naživu vás tu zachovají spíš mozkové závity. Musíte být chytří, pokusit se vyřešit spory s jinými lidmi dohodou nebo se pak někam rychle schovat.
Třeba jste v elektrárně se dvěma vypnutými konzolemi. Abyste je aktivovali, musíte nabít dva generátory, mezi nimiž leží uspaná namodralá osoba. Co provedete: Zapnete vše, i když se z toho člověka může stát nepřítel? Tak tomu pak i v reálubude, naštěstí vás zachrání mačkací minihra. Při útěku úzkými koridory za blikajícího alarmu, mezi roztroušenými bednami, po schůdcích a přes mrtvoly, najednou pocítíte, že Vetřelec je už někde blízko za vámi, ale stihnete za sebou zavřít dveře. Vítězství? Ani náhodou, jen chvilkový pohov...
Původní zpráva z úterý - E3 trailer a Oculus Rift:
Sci-fi horor od Segy je tento týden na E3 předváděn na brýlích pro virtuální realitu Oculus Rift. S tím souvisí zpráva, že tuto firmu posílil Jason Rubin, spoluzakladatel Naughty Dog a bývalý šéf THQ, který bude šéfem studií pro hry na Oculus Rift, což je při jeho zkušenostech příslibem bohaté nadílky.