Alien Isolation se prodal milion kusů
Jak to interpretovat? Dobře či špatně?
Sega se dnes pochlubila, že její říjnové hry Alien Isolation (recenze, druhá strana mince, návod) se povedlo prodat více než milion kusů. Neví se, jestli koncovým zákazníkům nebo jen expedice do obchodů.
Kreativní šéf projektu Alistair Hope to komentoval takto: "Chtěli jsme vytvořit hru s Vetřelecem, jakou jsme vždy sami toužili hrát. Soudě dle tohoto zájmu se zdá, že jsme uspěli, když se našel i milion hráčů, které Isolation zaujalo."
Tvůrci jsou pyšní, že se stali v médiích jednou z nejvíce oceňovaných her minulého roku a na homepage v této souvislosti jmenují i Eurogamer.
Bohužel, nikde v tiskové zprávě se nevyskytuje ani letmý náznak, který by dával šance na pokračování, což je při podobné příležitosti docela neobvyklé a spíš to snížilo šance na dvojku.
Vše se totiž dá interpretovat dvěma způsoby: buď jako zklamání, protože předešlé hry s Vetřelcem, kontroverzních Colonial Marines, se prodalo 1,3 milionu kusů za úvodních sedm týdnů. Kdežto Isolation na tuto hranici nedosáhlo ani za dvakrát dlouhou dobu, ani při existenci verzí pro více platforem.
Nebo ten milion můžeme vnímat naopak jako úspěch, že nestandardně pomalá hratelnost s kradmým postupem, která šla přímo proti proudu všech stříleček, dokázala i s retro grafikou zaujmout tolik lidí, což odporuje všem průzkumům trhu a běžnému uvažování předních vydavatelů. Jenže téměř podobné prodeje mají dnes i nezávislé, digitálně šířené horory s mnohonásobně nižšími náklady, propagací a bez drahé licence...