Skip to main content

Alan Wake mohl být hrou jako GTA

Ale nakonec zvítězil záměr mít silný příběh.

Remedy se svého času pokoušeli u Alan Wake o tzv. "sandbox" herní atributy. Čili mít z něj otevřený herní svět, kde si můžete dělat cokoli si zamanete, podobně jako v GTA. Ale tahle idea nakonec vzala za své a ustoupila tradičnímu, více lineárnímu běhu akce. Pro CVG to prohlásil scénárista Sam Lake z Remedy, který na toto téma mimo jiné řekl:

"Neustále jsme se pokoušeli začlenit do hry různé herní prvky… V počátcích vývoje to byly také sandbox herní mechanismy. Nicméně při jejich implementaci jsme se pravidelně dostávali do situací, ve kterých bylo třeba velkých kompromisů při dávkování napětí a převyprávění thrillerového příběhu. Nakonec jsme se rozhodli, že od (nejenom) sandbox nápadů upustíme. Některé sice vypadaly dobře na papíře, ale v praxi to nefungovalo. A my jsme chtěli mít především příběhovou hru."

Není to ostatně jediný názor, že případná otevřenost herního světa škodí silnému příběhovému vyznění, viz tady. Na závěr tak snad ještě připomenutí, že Alan Wake se objeví na trhu dne 21. května a to výhradně na konzoli X360.

Read this next