Alan Wake 2 v pět let starém prototypu
Podívejte se na interní video.
Polygon dnes sehnal od Remedy nevšední úlovek, kterým je prototypové video z Alan Wake 2 již z roku 2010. Od té doby se na něj prý nesáhlo, protože Microsoftu se sice tehdy líbilo, ale preferoval do svého portfoila (mezi Xbox One exkluzivity) trochu jiný typ hry, z čehož se později zrodil Quantum Break (aktuálně odložený na 2016).
Momentálně prý probíhají jednání mezi oběma firmami, co s touto značkou vlastněnou Microsoftem dál podniknout. Remedy nezvyklým zveřejněním tohoto interního videa trochu tlačí na svého partnera, aby mu dal zelenou (možná i proto se v nedávném průzkumu MS ptal na případný remake jedničky pro X1), i kvůli tomu, že se studiu uvolnily některé kapacity vzhledem k dodělávání Quantum Break. Nový Alan Wake by pochopitelně musel být předělán, protože mnoho částí z tohoto protoypu se pak využilo aspoň pro malou odbočku American Nightmare, např. prostředí pouště či objekty.
V Alan Wake 2 měl opět účinkovat stejnojmenný fiktivní spisovatel, nyní už ostřílenější, který bojuje s temnými nepřáteli v prostředí zatopeného města. Ve hře měl být i mechanismus pro jakési přepsání skutečnosti a na artworcích se vyskytují trhliny jako v Dragon Age Inquisition, vývojáři prý tento nápad prozkoumávali před využitím v Quantum Break. První díl Alan Wake nejprve pro X360 nebyl považován za úspěšný projekt, ale později se i díky PC konverzi, slevám a odbočce vše otočilo a nakonec se prodalo 4,5 milionu kusů. Remedy nyní zaměstnávají 135 lidí.