Aktuální stav vývoje Kingdom Come
Zarostlejší Dan Vávra referuje o pokroku i chybách.
Ještě zarostlejší Dan Vávra než jindy uvádí čerstvý deníček o stavu vývoje Kingdom Come: Deliverance (Alza.cz). Říká, že se blíží finiši, takže jsou mimořádně zaneprázdněni. Co všechno se stalo v posledních měsících od předešlého dílu?
Dokončili interní alfu, takže ve hře mají zabudovány všechny zamýšlené vlastnosti, celý herní svět je postaven a většina questů (v beta fázi) je v současné verzi už přítomna. Když prý dali vše dohromady, dle očekávání se hra "rozbila" a nyní ji proto vylaďují a procházejí skripty, upravují obtížnost i vybalancování.
Questů bude nakonec ve hře celkem 80, více než se původně plánovalo (jinak jich bylo prý 100, ale museli jich 20 odstranit, aby hra vůbec někdy vyšla). Z těch vyškrtnutých jich bylo dost za ženskou postavu, jenže slíbenou na Kickstarteru, takže na ně dojde až později po vydání v rámci DLC.
Abyste měli představu, v tomto středověkém RPG narazíte na stovky tisíc objektů, 50 tisíc sebratelných předmětů či interaktivních objektů (dveří, postelí, žebříků, zvířat, atd.), 650 tisíc slov a téměř tisícovku unikátních NPC postav. Odstraňují tedy vše, co není nutné, kompresují, optimalizují využití paměti atd., což je prý velká výzva. Dosud v úkolech polapili 10 tisíc chyb, zbývá jich ještě 3,5 tisíce, práce minimálně na příštích pár měsíců.
Vedle toho paralelně dělají na portu Kingdom Come pro konzole. Na X1 i PS4 už hra šlape, ale mají problém s nacpáním všeho do paměti. Každopádně se dle Vávry nemáme bát toho, že by konzolovky ovlivnily PC verzi. Každá optimalizace konzolovek se prý pozitivně projeví i na počítačové verzi. Posledních 20 procent vývoje je prý stejně těžkých jako předešlých 80 procent, takže máte držet palce. Datum vydání stále Warhorse nesdělili.