Skip to main content

Akcie UbiSoftu klesly o 9 procent po vydání Assassina

+ technický rozbor zjistil, že X1 verze je lepší.

Možná bude potřeba přestat dělat mrtvého brouka, protože problémy se přenesly z tisíců příspěvků na diskusních fórech a posměšků na YouTube i do ekonomického hospodaření francouzského výrobce.

Zatímco před vydáním Assassins Creed Unity hodnota akcií UbiSoftu na evropské burze prudce stoupala, den po startu v USA zažily propad o 9 procent.

Akcionáři už nejspíš do svého obchodování zohlednili nejen ne až tak nadšené recenze, momentálně s průměrným hodnocením 76% na Metacritic, tak i chyby a závažné technické potíže vyskytující se u určité části hráčů, zejména s PS4 verzí.

Z AC Unity se tak pomalu stává něco podobného, jako vloni potkalo EA s Battlefield 4, kteří na důsledky dobře známých problémů s nefunkční hrou doplácejí dodnes a také uškodily pověsti celé série.

Kolegové z Digital Foundry mezitím letmo mrknuli na obě konzolové verze hry a dospěli k překvapivému zjištění, že Xbox One verze Unity je lepší než ta pro PlayStation 4. Většinou to přitom bývá spíš naopak, ač tenhle výsledek napovídaly i ranní zkušenosti od recenzenta EG Michala Jonáše.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

"V hustě zalidněných ulicích Paříže klesá výkon PS4 verze natrvalo na hranici kolem 20 fps, zatímco na Xbox One běží zhruba o 5 fps rychleji. Patrně to souvisí s tím, že hra s tolika NPC postavami s umělou inteligencí a animacemi ždíme především procesor a jak víme, konzole od Microsoftu má k dispozici více procesorového času. Možné je i klidně to, že renderer na Xboxu pracuje efektivněji než na dýchavičné PS4," tipuje Digital Foundry.

To ještě dodává, že při pohybu po střechách nebo mimo otevřenější oblasti podávají obě konzole lepší výkon kolem 25-30 fps. Skritpované cutscény prý běží v pohodě, protože se odehrávají v uzavřeném prostředí, zatímco některé pasáže soubojů se zase kupodivu více trhají na Xbox One než na PS4, tedy opak toho, co v rušných venkovních scénách.

Níže ještě rychlé srovnání obrázků:

PlayStation 4
Xbox One
Všechny grafické podklady jsou v obou verzích totožné a ovlivněné rozlišením jen 900p i postprocesingem a řešením antialiasingu.
PlayStation 4
Xbox One
Dynamická oblačnost a poloskriptované počasí způsobuje, že nasvícení obou verzí je mírně odlišné, v závislosti na tom, jak rychle splníte mise v různých částech hry.
PlayStation 4
Xbox One
Dohlednost do dálky je na obou platformách totožná. A ty dva stromy vlevo jsou jen zaškobrtnutím v přechodu detailů na PS4, než nějakým downgradem.
PlayStation 4
Xbox One
Vzhled NPC postav je ve hře řešen náhodně, ale počet postav na scéně je v obou verzích zhruba stejný.
PlayStation 4
Xbox One
Spíš náhodný bug na Xbox One, zatímco na PS4 je vše v pořádku.
PlayStation 4
Xbox One
Vedle občasných chybek fungují efekty v obou verzích totožně, zde se mrkněte na depth of field.

Read this next