Activision zabilo fandovský King’s Quest
Neoficiální pokračování se nelíbilo.
Je to velice špatná zpráva pro fanouškovskou komunitu. Velká studia začínají brojit proti předělávkám a neoficiálním pokračování jejich her. Fanouškovský sequel ke King’s Quest musel být zrušen kvůli Activision.
Na hře King’s Quest: The Silver Lining se pracovalo celých dlouhých 8 let. Původně měli už problémy s Vivendi Games, kteří vlastnili na sérii práva, ale s nimi se dokázali dohodnout. Vivendi jim povolilo hru vydat, pokud ji nebudou prodávat, ani na ní nijak vydělávat.
Vivendi ovšem bylo koupeno korporací Activision, které tak hodné není.
The Silver Lining byl jeden z nejambicióznějších fanouškovských projektů, na kterém se podílela obrovská spousta lidí. Bylo rozhodnuto, že bude vydáván epizodně. Prvních pět epizod již bylo hotovo a na veřejnost měla přijít první na jaře tohoto roku. To se ovšem už nestane.
Activision se rozhodlo, že týmu pracujícím na The Silver Lining fanouškovskou licenci na hru neudělí. A tak museli veškeré práce na hře pozastavit.
Jednou z možností, jak hru vydat, by bylo vymazat z ní všechny odkazy na původní King’s Quest. To ovšem nebude tak jednoduché. Jak na oficiálním fóru upozorňuje jeden z betatesterů, musely by se výrazně změnit i postavy, pozadí příběhu odkazujícího na původní hry, dokonce i celé mapy a lokace vycházející z předchozích dílů hry.