Activision si z nás s platformami Call of Duty asi dělají blázny
Nějak si nesladili noty nebo záměr?
Průběh oznamování nového dílu Call of Duty bývá každé jaro dost hektický, protože ho urychlují a tlačí četné úniky, kterým asi nejde zcela zabránit. Zároveň existují závazky či podepsané dohody o mlčenlivosti s mnoha smluvními partnery, které se musí z různých důvodů dodržet. Vinou stresu tak běžně dochází k celé řadě chyb, ale tohle nevypadá, že by jen někdo zapomněl sladit noty. Spíš to působí jako čirý záměr pro mystifikaci té méně zběhlé části herního publika, ke které se obvykle nedostanou všechny informace.
Když Activision v noci na dnešek konečně rozeslali oficiální tiskovou zprávu, na několika místech mluví o cílových platformách takto: "Advanced Warfare je vyvíjeno specificky pro nextgen konzole a PC. Učinili jsme několik klíčových rozhodnutí pro kreativní excelenci hry. Tentokrát jsme k ní přistoupili opravdu odlišně," ujišťuje šéf výrobce Eric Hirshberg, narážející zejména na nezvyklý tříletý vývoj.
Jen tento opakovaně zmiňovaný vznik hry na PlayStation 4, Xbox One a PC prý zajistí úžasný důraz na detaily a celou škálu technických pokroků - například s fotorealistickým světem jako v ještě žádném dílu Call of Duty, nebo s novým způsobem snímání pohybů a tváří pro postavy ve hře jako živé.
Tiskovka je místy tak přesvědčující, že člověk by ji až uvěřil, že žádné verze pro staré platformy PS3 / X360 se letos asi nekonají a že se včera Amazon s předobjednávkami musel splést, např. že je pouze zasvěceně odhadoval. Podtrhuje to obsažená citace herce Kevina Spaceyho: "Technologie je vážně neuvěřitelná, něco jiného než má veškerá dosavadní práce. Při uvádění Jonathana Ironse do života jsme si s tvůrčím týmem užili spoustu zábavy."
Jenže pak stačí zabrousit na čerstvě spuštěnou homepage Advanced Warfare, odkud mimochodem pocházejí nové artworky hrdinů výše, a hned je zase vše jinak. Na stránce s předobjednávkami se standardně nabízí i verze pro PS3 a X360, jako by se nechumelilo, čímž se popírá vyznění téměř poloviny tiskové zprávy:
Až teprve dnes dopoledne si Activision dodatečně "vzpomněli", že tvorbou vlastně pověřili dvě různá studia, podobně jako to udělali EA/Microsoft u TitanFall. Jednak Sledgehammer (spolutvůrci Modern Warfare 3) mají na starosti PC, PS4 a X1 verze, o nichž pojednávala celá tiskovka. A pak nějaké druhé, stále utajované studio (dle spekulací High Moon), které má za úkol vyvinout zjevně dost ořezané odnože pro PS3 a X360, u nichž se ohlášení tvářilo, jako že nebudou a že se stamilionová základna konzolistů nechá na holičkách. Je docela dobře možné, že se tímto postupem výrobce pouze preventinvně kryje, aby ho pak nikdo z majitelů PS3/X360 nemohl žalovat, že nedostal vizuálně to samé, jako v traileru a na obrázcích.
Více o Advanced Warfare v kompletním zpravodajství Eurogameru, například s novými obrázky a dalšími podrobnostmi o náplni (koupit na obchodě Xzone).