Proč by měl být online CoD placený?
Analytik Michael Pachter vysvětluje důvody.
Herní analytik Michael Pachter prozradil, proč si myslí, že jsou v USA prodeje her o 14 procent nižší - což je čtvrtý měsíc za sebou, co prodeje stále klesají.
Největší vinu svádí na multiplayerové hraní. Hráči totiž tráví desítky hodin u her jako Halo 3 nebo Call of Duty, a nekupují si žádné nové hry. Stačí jim multiplayer těchto her, u kterého stále tráví čas a stále se baví. Tito hráči pak nemají potřebu kupovat si něco nového. Podle něj by tedy mělo Activision zpoplatnit online hraní Call of Duty - pomůže to všem.
"Odhadujeme, že Modern Warfare 2 hraje asi 12 milionů hráčů zhruba 10 hodin týdně. Když k nim připočteme asi 6 milionů hráčů Halo 3, tři miliony hráčů EA Sports her a 5 milionů hráčů, kteří hrají online části Battlefieldu, Red Dead Redemption, Left 4 Dead a Grand Theft Auto, prostě už nezbývá moc lidí a moc volného času na nové hry," spekuluje Pachter.
Podle něj by měli vydavatelé začít nový obchodní model, který by víceméně zpoplatnil nadstandardní čas, jenž pak hráči tráví u multiplayeru. Jednoduše řečeno - placenou online část.
Zatímco multiplayerové části her jsou pro hráče nezpochybnitelným benefitem, horší je to pro vydavatele a akcionáře, kteří díky němu přicházejí o peníze kvůli snižování prodejů a výdělků.
"Podle nás by měl Activision udělat první krok, protože je vedoucím hráčem v oblasti multiplayeru, a měl by tuto část her zpoplatnit," míní Pachter. Očekává, že k podobnému kroku se skutečně schyluje a dojde k němu ještě koncem roku. Podle něj bude multiplayer v Call of Duty: Black Ops placený na podobném modelu jako World of Warcraft.