Acti o slabých prodejích Blur a Singularity
Trvá na tom, že je dobře podpořil.
Activision nedávno vydal arkádové závody Blur a akční hru Singularity. Ani jedno se ale navzdory svým kvalitám neprodávalo tak, jak by Activision očekával, nebo jak by si hry zasloužily.
Blur se totiž od vydání prodalo pouhých 339 tisíc kusů pro obě konzole. Singularity na tom není o moc lépe, toho se prodalo kolem 120 tisíc kopií, pro obě konzole. Přitom se ani v jednom případě nejedná o vůbec špatné hry. Průměrná hodnocení Singularity se pohybují kolem 77 procent a Blur se dokonce přehoupl přes 80 hranici.
Obecně se má za to, že Blur pohořel kvůli velké závodní konkurenci. Společně s Blurem totiž startovaly i podobný Split Second a Mod Nation Racers. Activision do Blur investoval poměrně hodně prostředků a věřil, že se chytí:
„Provedli jsme velmi významné investice do Blur coby do základu budoucí značky. Marketingový plán byl tedy velmi silný, pravděpodobně silnější, než u většiny našich her." Říká Thomas Tippl, finanční ředitel Activisionu.
Pokud měl Blur velkou konkurenci, bylo na tom Singularity ještě hůř: „Laťka kvality u stříleček je v dnešní době velmi vysoká. Myslím, že jsme do této příležitosti investovali správnou částku." Dodává opět Tippl.
Tyto dva neúspěchy jistě Activision trochu odradí od investic do nových značek. Stále ale pod jeho křídly vznikají minimálně dva velké tituly, které nejsou pokračováním. O první se starají tvůrci Halo, Bungie. Druhý má na starosti samotný Blizzard. V obou případech se bude zřejmě jednat o sázku na jistotu, na rozdíl od nejistého Singularity od Raven.