Skip to main content

Ace Combat 7 vznikl za pouhý rok

Doznání tvůrce o potížích.

Zase ta japonská upřímnost.

Kazutoki Kono, hlavní producent série z divize Project Aces pod Bandai Namco se rozhodl veřejně vystoupit s doznáním ohledně okolností, které provázely vznik lednových letadel Ace Combat 7: Skies Unknown.

Na svém Twitteru tak prozradil, že hra byla kompletně vyvinuta za pouhý rok, protože se na ní začalo pracovat až o Vánocích 2017.

"Prvotní nápad na Ace Combat 7, první očíslovaný díl po 12 letech, ležel dva roky u ledu, protože byl kladen důraz na Free-2-Play předchůdce Infinity, který byl podporován po dobu 4,5 let. Vždy jsme se smáli, když jsme dávno oznámenou hru viděli v seznamu titulů na PSX, aniž by se na ní ve skutečnosti dělalo."

Dle tvůrce šlo o kruté časy, protože cítil smutek fanoušků, že se dlouho nic neděje. Mnohokrát se jim prý omluvil a nadále přesvědčoval kolegy ve firmě, že hra má smysl, i za pomoci hromady vytvořených materiálů. Jenže sázka na VR se nevyplatila a také panovalo přesvědčení, že se musí počkat na nový hardware (současnou generaci konzolí), byť i tento koncept později zemřel, protože by se to nedalo hrát, jen se na vše dívat.

Věci se po opětovném restartu vývoje daly do pohybu až před rokem, kdy projekt nabobtnal, protože se odstřihlo outsourcování z jiných krajin. Naději prý udržovalo hlavně to, že se do týmu přidali bývalí vývojáři.

Smysluplnost Ace Combat 7 určeného hlavně pro skalní fanoušky (aniž by se řešilo masové publikum) zpochybňoval šéf firmy, který váhal, jestli to raději celé neodpískat, ale přesvědčily ho mj. krátké záběry navozující atmosféru série. Nicméně kvůli omezenému času a rozpočtu musela být hra takto rychle hotova a nakonec se ji povedlo i vydat, což se zpětně zdá autorům až neuvěřitelné.

Watch on YouTube

Read this next