Aby byly hry méně na jedno brdo. UbiSoft sáhl do pařížského mozku
Reakce na zklamání.
Zatímco se spekuluje, že The Division 2 by mohlo rozšířit řady titulů na službě Xbox Game Pass, přišel web VideoGameChronicle s podrobnější zprávou o reorganizaci.
Hry od UbiSoftu totiž v posledních letech trpěly tím, že byly příliš na jedno brdo. Stále ten samý design herního světa a fungování mapy, pořád ty opakující se hratelnostní mechanismy.
Poté, co neuspěl podzimní Ghost Recon Breakpoint, avizovala francouzská firma "výrazné změny do produkčního procesu". Cílem je, aby každá hra působila unikátním dojmem, nikoli jako pouhé přeskinování předešlé hry, jen z jiného universa či prostředí.
Kvůli tomu prý došlo k řezům v pařížském týmu, který slouží jako takový mozek UbiSoftu a dohlíží na veškeré chystané projekty. Čítá okolo sto designérů a producentů, kteří ostatním "kecají" do všeho možného - od prvotního konceptu hry, přes design, až po scénář.
Tento model sice umožnil, že se občas poučili z nějakých chyb z minulosti, ale zase znamenal, že hry měly moc stejný rukopis.
Dle VGC proběhla restrukturalizace, od které si UbiSoft slibuje, aby byl jeho lineup pestřejší. Nedošlo na propouštění, na to asi mají zmínění lidé přiliš velkou moc. Šéf Serge Hascoet tedy zůstal na pozici šéfa, ale sedm viceprezidentů, z nichž každému patří jedna série, dostalo větší autonomii a budou moci děla svobodná rozhodnutí. Jejich šéf prý pouze zkontroluje hlavní body vývoje, tak jako CEO Yves Guillemot.
Má se za to, že tohle by mělo zařídit, aby každá hra měla svou vlastní identitu. Nyní také mají mít zaměstnanci mimo Paříž větší pravomoci i disponovat více prostředky. V předešlém systému UbiSoftu to prý fungovalo tak, že nápady jednoho či dvou lidí se musely dávat úplně do každé hry této firmy, což vyústilo v replikování toho samého pořád dokola.
Mimojiné z těchto důvodů měl být odpískán ještě neohlášený projekt od UbiSoft Montreal, který prý měl být ve vývoji už velmi daleko.