Absence přídavku neodradí od bazarovek
Tvrdí to šéf obchodů GameStop.
Šéf největšího amerického řetězce s hrami GameStop, Dan DeMatteo prohlásil, že si nemyslí, že by stahovatelné přídavky zabránily zákazníkům v nákupu bazarových her.
Právě na DLC strategii vsadilo například Electronic Arts. Když si koupíte jejich Mass Effect 2, v nové kopii máte přístup na Cerberus Network, kde si můžete zdarma stahovat spoustu přídavků. Jakmile ale vypotřebujete kód v originální krabičce, už ho nikdo jiný nemůže použít. Leda že si zaplatí přístup do Cerberus Network znovu, což dělá docela dost peněz.
"Po mnohaletých zkušenostech s bazarovými hrami jsme zjistili, že takovým zákazníkům jde o nízkou cenu," řekl Dan DeMatteo. "Nijak zvlášť je tedy desetidolarové stahovatelné přídavky nezajímají."
Vydavatelé si stěžují, že z bazarových her nemají žádné peníze. Šéf GameStopu jim ale navrhuje řešení. "Vydavatelé se bazarového prodeje mohou účastnit tak, že zákazníkům s bazarovou hrou budou nabízet stahovatelné přídavky. Vyhraje tak vydavatel, prodejce i zákazník."
GameStop navíc podle jeho slov může stahovatelné přídavky také propagovat. "Můžeme přídavky propagovat přímo v obchodech, v současnosti pro ně žádná pořádná reklama není." Dokonce navrhuje, že by prodejci mohli při zakoupení hry nabízet přímo každému zákazníkovi koupi přídavku v místě prodeje.