Absence příběhových DLC GTA 5 nebyla úmyslná, vysvětluje Rockstar
Chce to příště napravit.
Dosud se o tom pouze spekulovalo z různých pochybných zdrojů. Jako že GTA Online údajně vynáší studiu z mikrotransakcí tolik, že proto cíleně kašle na příběhové rozšíření (přitom původně slíbená vydavatelem 2K a později vyšuměná). Ale opak je pravdou, uvěříme-li tedy dnešnímu prvnímu oficiálnímu vyjádření Rockstaru na toto téma za poslední roky:
"Absence datadisků pro jednoho hráče v Grand Theft Auto 5 (Alza.cz) nebyla z naší strany vědomá, úmyslná či chtěná. Prostě se to tak shodou okolností seběhlo," tvrdí ředitel designu Imran Sarwar pro Game Informer.
Rockstar jako firma dle jeho slov miluje singleplayerové hry více než cokoli jiného. Jenže příprava verzí pro PS4/X1 prý zabrala všem zaměstnancům celý rok času, což bylo nezbytné, aby byly zpracovány kvalitně. Vývojáři jsou totiž perfekcionisté a s tím souvisí úzké hrdlo v kvantitě toho, kolik toho dokáže vyprodukovat.
"A pak také online část GTA5 měla v sobě tolik potenciálu, že jsme se na ni soustředili, aniž by nám zpočátku došlo, že to vysává spoustu kapacit studia," vysvětluje Sarwar. Také zdůraznil, že základní GTA5 bylo masivní a velmi kompletní, vlastně tři hry v jednom, tudíž chybějící DLC nebyla zase takovou katastrofou.
Do budoucna se chce nicméně Rockstar polepšit a singleplayerové DLC opět přichystat, což neberme jako slib, jen jako vyslovené přání nahlas ("hrozně rádi bychom se k tomu konceptu DLC někdy vrátili"). Tím myslí zejména Red Dead Redemption 2 (Alza.cz), které mimochodem také zčásti způsobilo, že chyběly lidé a čas na rozšíření příběhu GTA5. Pro první díl RDR existoval přídavek Undead Nightmare.