Případné pokračování A Plague Tale: Requiem a technická analýza jednotlivých verzí
Citujeme tvůrce.
Tento týden vydaná a chválená středověká stealth hra by se mohla dočkat nástupce.
Na zmíněné téma promluvil přímo Kevin Choteau, ředitel francouzského studia Asobo na PlayStation blogu:
"V tuto chvíli to je konec. Ale dveře si do budoucna nikdy nechceme zabouchnout, až uvidíme reakce hráčů na A Plague Tale: Requiem."
Vývojáři by prý rádi nejdříve viděli, jaké ohlasy od publika dostanou, než se rozhodnou, co vlastně podniknou dál. Fanoušci prý totiž řídí vše, co Asobo dělá, takže pokud by se jim to náhodou nelíbilo, chtělo by to radši vytvořit něco úplně nového. Nicméně podle úvodních recenzí a hodnocení se není třeba něčeho takového bát.
Z technické analýzy jednotlivých verzí jsme se dozvěděli, že A Tale Plague: Requiem je nefalšovaná nextgen hra a ukazuje to na své vysoké náročnosti. Oproti jiným titulům, u nichž existují old-gen verze pro PS4 a Xbox One, ždímá se současné generace konzolí maximum možného.
Konzolové verze sice nakonec skutečně jedou jen v 30fps v 60hz, ale i ve 40fps ve 120hz módu, nechybí podpora VRR.
Nejvíce stabilní konzolovou verzí má být ta pro Xbox Series X. Oproti tomu PS5 verze se prý v některých obalstech mírně zadrhává, zejména v otevřených prostorech s hodně krysami.
Nejhorší verzí je logicky ta pro Xbox Series S, která trpí chybami se stíny, texturami, vegetací, dohledem do dálky a odrazy.
PS5 a Xbox Series X mají podobné nastavení grafiky, ale králem je PC verze, kde je více vegetace, lepší stíny, ambient occlusion a anisotropní filtrování. Navíc v dohledné době získá patch pro raytracing.
Requiem také bude jednou z prvních her s podporou DLSS na grafických kartách řady RTX40. Díky tomu bude možné dosáhnout průměrného chodu ve 160fps či více na RTX4090 s Ultra nastavením.
Dále bylo změřeno, že načítací časy jsou na všech čtyřech existujících platformách velmi podobné.