Až 800 zaměstnanců propouští Activision Blizzard
Navzdory rekordním výsledkům.
Zásadní zpráva přišla dnes večer z Activision Blizzard.
Na fiskální konferenci před investory oznámili, že propustí 8 procent svých zaměstnanců. Vzhledem k tomu, že loni měli 9600 lidí, může jít až o 800 propuštěných, byť přesné číslo nebylo sděleno. Všichni dostanou řádné odchodné a další podporu.
Děje se tak navzdory opětovnému dosažení rekordních tržeb. Restrukturalizace je prý nutná kvůli nižším než předpokládaným výsledků ve 2018 a sníženému výhledu do 2019. Je všeobecně známo, že těmto obřím vydavatelům nepřejí Free-2-Play jako Fortnite a další, které jim "kradou" zákazníky od her za plnou cenu.
CEO Bobby Kotick dodal, že se zeštíhlení dotkne hlavně oddělení, která přímo nesouvisí s vývojem her. V posledních letech prý totiž až zbytečně nabobtnala, že to příliš neladí s menším release-listem, pravilo se v uniklém interním emailui. Naopak, počet vývojářů u vlajkových her má být posílen, například pro příští Diablo.
Kotaku odpoledne zjistili, že postižena bude nejvíce vydavatelská divize firmy, stejně jako vydavatelské a esportové oddělení Blizzardu (někteří propuštění prý ve firmě byli 10 až 15 let), King (tvůrci mobilního Candy Crush Saga) to odnáší zavřením studia Z2Live (78 pozic), neunikne ani studio High Moon. Propouštění se má týkat jak poboček v USA, tak těch regionálních v ostatních zemích. Herní branže se snaží pomoci seznamem náhradních pracovních pozic.
Šéfové Activision Blizzard zdůraznili, že musejí klást prioritu na vývoj samotných her (i na týmy na podporu komunit), aby jich měli do budoucna více a zvládali je chrlit rychleji než dosud. I aby navázali lepší vztah se stovkami milionů hráčů, přetavili vlastní silné série v komerční úspěch (jako u Crash Bandicoot N Sane Trilogy s odbytem už 10 milionů kusů) a lépe než loni využili naskytlý potenciál, kvůli čemuž udělali i personální změny ve vedení.