97 hráčů ze 100 v mulťáku ArmA jsou piráti
Alarmující statistiky od Bohemia Interactive.
V souvislosti se studiem Bohemia Interactive se ve světě ani tolik nepíše o vlastnostech jejich nových her, jako spíš o problematice pirátství. V reakci na nedávnou kauzičku s Take on Helicopters nyní poskytl šéf firmy Marek Španěl rozhovor pro PC Gamer.
"Naše statistiky z multiplayeru ukazují, že na každé tři legitimní hráče připadá 100 nevydařených pokusů o připojení s pirátskou verzí. Pro singleplayer data nemáme, ale obávám se, že u něj bude poměr maijtelů originálky s piráty ještě mnohem horší," řekl šéf domácího BIS, aniž by upřesnil, z které hry údaje pochází (zřejmě ArmA 2). Pro ně, jakožto středně velkého nezávislého vývojáře, to je alarmující ukazatel rozšířenosti pirátství na PC.
Jak Marek Španěl řekl, jejich dlouhodobou filozofií není zamezit spuštění pirátské verze, nýbrž degradovat zážitek hráče. Něco jako v Take on Helicopters, co je buď směšné nebo otravné, prý použili v každé jejich hře, počínaje prvním Flashpointem z roku 2001. Co se moc neví, je fakt, že v singleplayeru i multiplayeru série ArmA "obdařili" hráče pirátské kopie nižší přesností střelby z automatických zbraní a občas je nechají proměnit v ptáka.
"Víme, že pirátství nikdy nevymýtíme, ale razíme tím náš postoj, že pirátství není správné a má negativní vliv na vývojáře pro PC," dodal Marek Španěl. Podle něj je kvůli pirátům nesmírně obtížné získat investice do vývoje her zpět. Nicméně snaží se netrestat majitele originálek obtěžujícím DRM a to třeba tím, že při koupi z jejich online obchodu Sprocket už žádnou ochranu neobsahují.