8 milionů předobjednávek nasbíral Cyberpunk 2077
Ale už ho hrají i piráti.
Když se jich na to ptali reportéři na nedávné konferenci, nechtěli to prozradit. Až teď, v den oficiální premiéry, si to z nějakého důvodu rozmysleli - možná i kvůli zprávám o neakceptovatelném chodu na konzolích?
CD Projekt Red každopádně oficiálně oznámil, že Cyberpunk 2077 nasbíral před vydáním celkem 8 milionů předobjednávek od natěšených hráčů. I díky tomu ho dnes ráno na Steamu hrálo přes milion lidí souběžně, což byl u singleplayerového titulu nový rekord.
Dle všeho tak překonal Grand Theft Auto 5, které údajně mělo mít svého času "jen" 7 milionů předobjednávek, ačkoli tehdejší doba (éra PS3/X360) se s tou dnešní v mnoha směrech nedá vůbec srovnávat.
Vzhledem k tomu, že hlavní marketingová masírka probíhala až letos během epidemie koronaviru, nelze se divit, že drtivá většina předobjednávek se týkala digitální verze. Přesně to bylo 74% neboli 5,9 milionu kusů.
Největší zájem měli čekatelé o PC verzi hry, která tvoří 59% podíl na předobjednávkách. Jinými slovy, PC verzi si dopředu pořídilo 4,7 milionu lidí, čímž WoW: Shadowlands přišel o své krátké prvenství (pokud tedy nebude argumentovat, že multiplatformní hry se nepočítají).
Může se to jevit jako překvapivě silné zastoupení PC verze, dosud u takových titulů obvykle převažovaly konzolovky, ale zde je nutno vzít v potaz končící generaci konzolí - a také fakt, že lidé nejsou hloupí a dobře si uvědomují, že na počítačích vše pošlape nejlépe (když optimalizované PS5 a Xbox Series verze nejsou na dostřel).
Když si k tomu přidáte hráče, kteří si Cyberpunk 2077 zakoupili až během dneška, bude to výsledné číslo ještě mnohem vyšší.
Na druhou stranu, údajně už je venku pirátská PC verze, hlásí například SegmentNext. Prý pochází z obchodu GOG, který se pyšnil tím, že půjde o DRM-free verzi, takže snad ani nebyl nutný crack a vše má hladce fungovat, soudě dle reportů z Discordu, kde ji někteří hrají. Polské studio je známé tím, že hry neopatřuje nějakou agresivní ochranou, která často jen otravuje platící zákazníky. Otázkou samozřejmě je, jak to pak bude u pirátské verze s aktualizacemi, které zřejmě budou časté (např. první patch pro GOG verzi měl mít 10 GB).