70 procent hráčů v Evropě nezajímá streamované hraní
Ne pro Google Stadia či xCloud.
Tak jako každá inovace, i tato to bude mít složité, než dokáže prorazit. Jestli tedy vůbec, vzpomeňme na 3D televize, Kinect, ovládání hlasem a jiné násilím vnucované novinky.
Z průzkumu mezi hráči v západní Evropě vyplynulo, že 70 procent z nich vůbec nezajímají streamované herní služby typu Google Stadia, PlayStation Now či Project xCloud.
Čerpá to z průzkumu Ipsos MORI's GameTrack provedeného pro sesterský server GamesIndustry ve Velké Británii, Německu, Francii a Španělsku.
Přitom streamované hraní má být dle předních výrobců naprosto zásadní revolucí v herním průmyslu pro příští roky, kterou budou masivně tlačit. Jenže oni to berou jen ze svého pohledu, že se jim zvětší potenciální publikum, kterému mohou nabídnout svůj obsah a vydělat na něm. Nicméně stávající hráči jsou zjevně konzervativní a mají z toho spoustu obav.
Pouze 15 procent z oslovených hráčů v anketě by bralo službu typu Netflix pro hry, jenže jak víme, Google Stadia na této bázi fungovat nebude, musíte si kupovat jednotlivé hry jako ve standardních obchodech.
Pouhá 3 procenta respondentů projevily velký zájem o streamované hraní. Největší šance k uchycení má v Británii, naopak nejmenší v Německu.
Zvláštní jinak je, že většina oslovených v anketě si myslí, že má dostatečně rychlý internet k provozování streamovaného hraní, přesto je netankuje, a to navzdory faktu, že nějaké předplatné si už nyní měsíčně platí (nejčastěji Netflix). Pouze třetina z nich uvedla, že se bojí výpadků konektivity, což by hraní komplikovalo.
Převládá jasně postoj, že hry si raději kupují v krabicové fyzické edici, kterou skutečně vlastní, než placení jen za přístup ke streamu z internetu, kde už lidé nevnímají, že by mělo takovou hodnotu, jakou tam hry budou stát.