7 milionů hráčů za úvodních 9 dnů. Ale co Overwatch v ČR?
Blizzard slaví, u nás se krčí vzadu.
Pravděpodobně nejúspěšnější start nové herní značky všech dob, který překonal i Destiny. Téměř každý, kdo si vyzkoušel betu, si pořídil plnou verzi, resp. aspoň skoro stejný počet lidí. I tak lze interpretovat výsledky střílečky od Blizzardu.
Za úvodních 9 dnů na trhu (od 24. května) hlásí Overwatch přes 7 milionů unikátních hráčů. Nerovná se to přímo prodaným kusů her, protože v domácnostech může existovat více uživatelských účtů na jednu kopii, přesto se jedná o vynikající čísla. Tihle lidé zatím nahráli 119 milionů hodin.
"Do vytváření hry i založení nového univerza jsme vložili spoustu snahy a práce s cílem, aby si ji mohl vychutnat kdokoli," komentoval to spoluzakladatel a šéf Blizzardu Mike Morhaime, který narážel na záměrně nízké HW nároky a vysokou přístupnost mainstreamovému publiku.
Overwatch není Free-2-Play jako jiné hry, prodává se za plnou cenu (Alza.cz), ale veškeré budoucí přídavky s dalšími hrdiny, módy či mapami budou zdarma. Ten kompetitivní režim nakonec přeci jen bude do konce června, tvůrce si jen včera na Twitteru spletl měsíce...
Ale co v České republice, promítl se sem úspěch za světa jako obvykle u jiných her? Nebo u nás panuje odlišná situace kvůli absenci jakékoli propagace (a investic do nezbytné reklamy na novou značku) ze strany Activision, resp. domácího distributora ABC Data, přesně naopak než v zahraničí?
V květnovém žebříčku prodejnosti Xzone figuruje Overwatch až na pátém místě - až za datadiskem pro Zaklínač 3, DOOM, Uncharted 4 a Total War: Warhammer. Martin Schovanec poskytl Eurogameru následující komentář:
"Overwatch je z výše zmíněné pětice nejslabší, ale určitě to není žádná tragédie, protože ostatní hry byly prodejně až nečekaně úspěšné. Když se na Overwatch díváte z pohledu nové značky, tak to je super úspěch. Když ho ovšem posuzujete z pohledu, že jde o titul od Blizzardu, tak u této firmy je člověk zvyklý na úplně jiná čísla a mohlo by to být zklamání. Očekávám ale, že se tato hra bude prodávat dlouhodobě".
Naší recenzi po týdenním testování ostré verze od Pavla Oreški si přečtete už tento víkend, níže zatím pár screenshotů.