Skip to main content

6,2 miliardy korun. Za tolik prý čínský Tencent koupil české studio Bohemia Interactive

UPDATE.

UPDATE 12:00 - Bohemia Interactive vše popřeli.

Původní zpráva 9:00 - včera pozdě večer to například na ČT24 překvapilo, protože to vůbec nikdo nečekal. Zatím ovšem čerpá jen z dobrých zdrojů serveru The Information, stále to není oficiálně potvrzené, ani jedna strana nechce záležitost veřejně komentovat.

Největší české herní studio Bohemia Interactive prý bylo odkoupeno čínským gigantem Tencent. Ten již vlastní podíly například v Epic Games či Supercell. Krom toho mu patří norský Funcom (Conan Exiles), německý Yager (Spec Ops), Riot Games (Valorant, League of Legends) a naposledy převzal vývoj problémového System Shock 3.

Za 70 až 80 procentní podíl údajně mají stávající majitelé Slavomír Pavlíček, Marek Španěl a další z lucemburského akcionáře Bohemia Interactive dostat 260 milionů dolarů, což je v přepočtu neuvěřitelných 6,2 miliardy českých korun.

Pokud se to potvrdí, bude to zdaleka (s velkým odstupem) největší částka, co kdy kdo dal za domácí vývojářské studio. Na rozdíl od šéfů Bohemky mediálně se často zviditelňující Dan Vávra s něco přes sto miliony korun za menšinový podíl ve Warhorse může jen tiše závidět. Také by se tímto mělo definitivně změnit vnímání tvůrců Operace Flashpoint, Arma a DayZ v mainstreamových médiích, kde na ně často zapomínají, když mylně nazývají nejvíce vydělávajícími českými hrami Mafii či dokonce Kingdom Come.

Analytik Daniel Ahmad komentoval možné motivy k akvizici tím, že Tencent prý chce soupeřit s NetEase distribujícím Minecraft v Číně. Koupením Bohemky prý zaplní díru ve svém portfoliu sandboxových PC her, protože nic takového dosud vlastními silami nevydával.

Marek Španěl, foto: E15

Server E15 cituje agenturu ČTK takto:

"Zahraniční akvizice Tencentu v herním průmyslu nabyly na významu zejména poté, co reorganizace čínských regulátorů médií zkomplikovala schválení nových her k distribuci v Číně. Úřady čínské vlády kontrolují před uvolněním do distribuce veškerý obsah filmů, knih i videoher. Od reorganizace se schvalování her, zejména těch založených na zahraničních vzorech, markantně zpomalilo, což významně dopadlo na tržby Tencentu."

Read this next