50 procent výdělku jsou stále bazarovky
To vyplývá ze zpráv řetězce GameStop.
Největší americký herní řetězec GameStop zveřejnil své finanční výsledky za poslední tři měsíce, ze kterých vyplývá, že bazarové hry stále znamenají pro tuto obchodní síť velice podstatnou část příjmů. Bazarové hry totiž činí celkem 47,4 procent všech výdělků.
Když se podíváme na konkrétní čísla, tak z bazarových her a hardwaru činí příjmy GameStopu celkem 250,2 milionů dolarů, výdělky z nových her jsou na 182,4 milionech dolarů.
Nelze se potom divit, že herní vydavatelé tak moc bojují proti bazarovým hrám, protože podle těch čísel přicházejí o velkou část zisků. EA například nedávno zavedla takzvaný Online Pass, tedy kód u každé nové hry, po jehož použití už si musíte nový zakoupit. Jinak vám nebude fungovat online část her. Zatím toto zavedli u EA Sports her. Naposledy je tento kód u Need for Speed: Hot Pursuit.
K tématu bazarových her ostatně docela nedávno promluvil šéf řetězce HMV, který je největším herním prodejcem zase ve Velké Británii. "Nechápu, proč s námi distributoři kvůli bazarovým hrám pořád bojují. My jsme pouhými prostředníky, stejně jako to dělá například eBay nebo Amazon. Navíc dáváme za bazarové hry kredit, takže se ty peníze zase vrací do herního průmyslu."
U nás zkouší podobný systém bazarového prodeje jako v zahraničí česká pobočka GAME, dříve JRC.