Tvůrci Metro: Last Light reagují na podmínky při práci v malé kanceláři
Plus fotky a video. Ty židle jsou na celodenní sezení děs.
Jason Rubin, který se stal krátce ředitelem THQ předtím, než společnost nakonec zkrachovala, napsal článek o ukrajinských vývojářích 4A Games a o jejich neutěšených pracovních podmínkách, který vyvolat hodně reakcí.
Na jeho článek zareagoval už i kreativní ředitel 4A Games, Andrew Prokhorov, který prozradil, že Jason Rubin byl vlastně jediným člověkem z THQ, který je za celých deset let spolupráce navštívil. A učinil tak už druhý týden poté, co byl ředitelem jmenován.
"Je faktem, že naše pracovní podmínky jsou horší, než u jiných vývojářů mimo Ukrajinu. O tom asi nikdo nepochybuje. Ano, je pravda, že Američané a většina evropských vývojářů pracují ze zemí, které jsou mnohem pohodlnější než Ukrajina a ano, vydavatelé jim platí více peněz," řekl Andrew Prokhorov, ale prý to chápe. Jde o to, že čím západnější země, tím méně vydavatel riskuje. A na pracovní podmínky si jde podle jeho slov zvyknout.
"Jsme jako garážová kapela. 4A je plná talentu a odhodlání, když ne zrovna zdrojů. Děláme co můžeme s tím, co máme k dispozici. Máme tu zábavnou a přátelskou atmosféru, žádné drama."
A jak jejich propírané kanceláře vypadají ve skutečnosti? Čtenář Game Informeru v reakci na tyto zprávy odněkud vyhrabal video z návštěvy u 4A Games a není to zase tak strašlivé, i když sedět na těchto židlích 15 hodin denně asi nebude pohodlné a na Západě jsou ve studiích tvořících áčkové hry zvyklí na úplně jiné standardy, stejně jako např. na jiné stoly, skříně nebo věšák na bundy jinde než hned vedle počítače. Dlouho jsme lovili v paměti, co nám tyto fotky (thx NeoGAF) připomínají, a asi nejvíce LAN party ze starých dobrých časů, kdy partička kamarádů přinesla svoje počítače k někomu do pokojíku nebo do opuštěné stodoly, aby tam hráli celý víkend síťově Quake apod.
Na druhou stranu, srovnáme-li to s našimi fotkami brněnského studia Bohemia Interactive, kde se chystá Arma 3, není to až takový rozdíl.