Skip to main content

40. výročí PAC-MAN oslaveno neuronovou sítí GameGAN

Natrénovaná umělá inteligence.

Legendární hra PAC-MAN slaví 40 let a společnost NVIDIA u této příležitosti hru znovu vytvořila pomocí AI. Umožnila to neuronová síť GameGAN.

Společnosti NVIDIA a Bandai Namco u příležitosti 40. výročí od vydání světoznámé hry PAC-MAN oznámily předělávku této legendy z herních automatů. Specialisté na výzkum společnosti NVIDIA vytrénovali nový AI model nazvaný NVIDIA GameGAN na 50.000 epizodách hry. Dosáhli tím vytvoření plně funkční verze bez použití herního enginu.

GameGAN je první model neuronové síť, který napodobuje herní engine využíváním GANů (generativních adversarialních sítí). Tvoří jej dvě soupeřící neuronové sítě, generátor, který generuje obsah na základě trénovací množiny a diskriminátor snažící se rozpoznat obsah vytvořený generátorem od toho v trénovací množině. Model se tak učí vytvořit dostatečně přesvědčivý obsah v porovnání s originálem. GAN využíval již deep learningový model NVIDIA GauGAN, který vznikl v NVIDIA Research a tvoří z jednoduchých kreseb fotorealistický obsah.

GameGan může být použitý např. k automatickému generování úrovní ve hrách a urychlit tak kreativní proces vývojářů. V oblasti AI výzkumu jej lze uplatnit k usnadnění vývoje simulačních systémů a trénování autonomních strojů. AI se v tomto případě může naučit pravidla prostředí bez nutnosti interagovat s objekty v reálném světě.

Watch on YouTube

Read this next