Čtyřicítka EA her pro rok 2010
A věštba prezidenta o online distribuci.
Šéf Electronic Arts John Riccitiello se aktuálně nechal slyšet, že pro příští rok sice chystají nějakých 40 her. Nicméně současně avizuje, že se výhledově patrně dočkáme výrazného zmenšení jejich každoročního počtu, mimo jiné z důvodu, že firma se mnohem více soustředí na online byznys. Konečně za předchozí kvartál právě tady vygenerovaly na tržbách 138 milionů USD.
Riccitiello odhaduje, že digitální herní distribuce v příštím roce překoná tradiční konzolový byznys a krabicové hry. Připomíná ovšem, že v rámci digitálního trhu je nutno počítat s položkami jako jsou online služby, předplatné, mikrotransakce a casual hříčky, které případní zájemci naleznou na portálech jako Facebook či Pogo. Vše uvedené má přitom už dnes tvořit téměř polovinu z celého herního průmyslu.
Právě z tohoto důvodu EA odkoupili Playfish, specializující se na casual hříčky na platformách jako je Google, iPhone či výše citovaném Facebooku. Což EA umožní oslovit nějakých 60 milionů casual hráčů měsíčně - na které nyní mohou zacílit i tradiční značky jako The Sims či FIFA (nabízejí se "light verze" viděné třeba na XBLA). V EA mají zkrátka hodně velké plány a novou strategii co se týče jejich další budoucnosti.