Skip to main content

3D prý ovládne E3 a budoucnost

Má se jednat o větší hit než Natal/Move.

Podle vyjádření několika vydavatelů má být technologie 3D pro hry budoucností. Na letošní E3 bude 3D prý větší hit, než připravované pohybové ovladače – Move od Sony a Project Natal (Wave?) od Microsoftu. Již nyní je k dispozici několik 3D her a další se chystají.

Na E3 má Nintendo předvést i svůj nový handheld 3DS, nástupce populárního DSi. Sony prý bude ukazovat poměrně rozsáhlý seznam 3D her, včetně netrpělivě očekávaného Gran Turismo 5. Většina vydavatelů se také shoduje na tom, že 3D bude ze začátku používáno na pokročilé herní produkty, nikoliv na casual hry, či obecně menší hry. I přesto se od 3D her očekává masový úspěch.

Andrew House, šéf Sony Computer Entertainment Europe říká: „To, o co se snažíme v oblasti 3D, je součástí iniciativy Sony na všech frontách. Uvědomili jsme si, že pro mladší publikum mohou být hry jednodušší vstupní branou do 3D, než filmy.“ Andrew House dále předpovídá: „Tohle bude technologický vrchol her pro příští rok či dva. Pokud nás Avatar naučil něco v dnešní době globalizace, bylo to právě to, že pokud zákazníci něco přijmou za své, pohybuje se to pak velmi rychle.“ House to nakonec celé shrnuje: „Tohle je vlna budoucnosti a jednoznačně vlna, na které se chceme svézt.“

Podobný názor má i Olivier Comte z Namco Bandai Partners. Podle něj bude 3D technologie významnější, než pohybové ovladače: „Natal a Move jsou dva nové nástroje, ale nemyslím si, že by byl některý z nich další revolucí pro hry. Věřím, že tou další revolucí bude právě 3D. Pár 3D her jsem testoval a myslím si, že to je velká změna.“

Naopak mírně rezervovaný názor má prezident EA Sports, Peter Moore: „3D technologie sledujeme, ale jsou s tím spojeny určité výzvy. Viděl jsem spoustu našich her běžet ve 3D a zjišťujeme, že nemůžeme používat současné úhly kamery. Musíte jít níž a používat hloubku pole, abyste to vůbec viděli.“

Moore také zakončuje rozumně, ale poměrně pesimisticky: „Musíte na to nahlížet jinak, než že to jen portujete do 3D. Protože 50 procent toho pak ani nepoznáte, že se jedná o 3D. Nejsem si jistý, zda to přidává hrám nějakou hodnotu.“

Jako poslední nabízí svůj názor šéf Také-Two, pan Ben Feder: „Použití 3D musí být smysluplné pro hráče a vydavatelé si musí klást otázky. Vtáhne to hráče ještě víc do mého světa? Změní to způsob interakce hráče s hrou samotnou? Učiní to můj titul zábavnější a udrží to u něj hráče? Odpovědi musí být jednoznačně „ano“, aby to sedělo do naší strategie být lídrem v inovaci a kvalitě.“

3D se tedy zřejmě jen tak nezbavíme – začíná útočit na kina, pozadu rozhodně nezůstávají ani výrobci televizorů a nyní se 3D dostává ve větší míře i do her. Velký tah na 3D elektroniku byl patrný z letošního CESu. Uvidíme, jak na tom budou hry po letošní E3.

Read this next