Skip to main content

3D ovlivní výkon her

Zhoršit se bude muset grafika, nebo fps.

3D hry budou muset oželet super grafiku, nebo půjde dolů počet snímků za sekundu (fps), tvrdí Mathieu Girard, senior producent R.U.S.E.

Podle něj budou v některých případech vypadat 3D hry, či 3D verze her hůře, než původní ne 3D hry.

„Pro 3D hry na konzolích musíte mít minimálně 60 snímků za sekundu, protože musíte obraz vykreslovat dvakrát, abyste dosáhli 3D efektu.“ Řekl Girard Eurogameru. „Takže hra musí mít dvakrát tolik snímků za sekundu, aby si stále udržela plynulost ve 3D.“

Girard pokračuje: „Musíte mít dvakrát tolik snímků, takže buď to půjde pod 60 snímků za sekundu, nebo musíte oželet kvalitní grafiku. Nedokážu si představit hru, která by byla graficky na špici a běžela by ve 120 snímcích za sekundu. Něco se musí omezit. Je to ošemetné.“

Rozdílný názor má Cevat Yerli. Ten na letošní E3 tvrdil, že dopad 3D na výkon Crysis 2 je zanedbatelný. Cevat a jeho tým totiž přišli na způsob, jak nemuset každou scénu vykreslovat dvakrát a tím ušetří cenný výkon:

„Když se mě lidé ptají, jak to děláme, říkám, že renderujeme jen jednou. Na tom nic není. My ale vytváříme ten druhý obraz z prvního. Jak to děláme, to je už kouzlo. To je naše tajná přísada. Jsem rád, že jsme na to přišli!“

Dle odborníků má pravdu Girard – renderovat skutečné stereoskopické 3D je výrazně náročnější na výkon, než klasické 2D. Grafika, nebo počet snímků za sekundu tím utrpí. Alternativou je ale vytvářet 3D z 2D obrazu s přidanou hloubkou, což by měl být případ Crysis 2.

Read this next