3D objekty z fotografií pomocí AI. Funkce představené během Adobe MAX využijí GPU NVIDIA
+ model stromu.
Na konferenci Adobe MAX konané do 20. října byly představeny novinky využívající AI v sadě grafických nástrojů Adobe Creative Cloud. Nejzajímavější příklady funkcí, které těží z možností GPU NVIDIA, naleznete níže:
Substance 3D Sampler - díky nedávno přidané funkci fotogrammetrie mohou umělci několika kliknutími převést fotografie reálných objektů na 3D modely pokryté texturou. V současné době se tato funkce nachází v neveřejné beta verzi, ukázka práce je k dispozici v následující kapitole.
Adobe Photoshop - technologie neuronových filtrů pohání novou beta verzi funkce Photo Restoration umožňující zlepšit kvalitu starých fotografií. Nástroj Object Selection Tool využívající AI šetří čas při výběru konkrétního objektu v obrázku.
Adobe Photoshop Lightroom Classic - maskovací nástroje využívající AI umožňují uživatelům snadno identifikovat a maskovat klíčové prvky v obraze a přidávat k nim filtry.
Adobe Premiere Pro - Funkce poháněné umělou inteligencí, například Unsharp Mask nebo efekt Posterize Time, získávají díky GPU NVIDIA více výkonu. Přidávají se tak ke stávajícímu seznamu akcelerací, jako jsou Lumetri Scopes, šablony Motion Graphics a inteligentní korekce barev Auto Color.
Přehled dalších funkcí, které byly aktualizovány díky akceleracím GPU a vylepšením AI, najdete v blogu. Vycházejí také říjnové NVIDIA Studio ovladače, které přinášejí podporu pro nové aktualizace aplikací představené během Adobe MAX včetně Premiere Pro, Photoshop, Photoshop Lightroom Classic a dalších. Nové funkce samozřejmě využijí i majitelé nedávno uvedených GeForce RTX řady 40.
3D objekty z fotografií díky AI
Anna Natter je 3D grafička, která ráda experimentuje s různými médii. Fascinuje ji umělá inteligence. Jak technologie, na kterých je postavena, tak její stále se rozšiřující role při tvorbě obsahu. Má také velkou vášeň pro fotogrammetrii, protože ve 3D lze zachytit a digitálně uchovat podobu téměř čehokoliv. Aby otestovala uzavřenou beta verzi funkce fotogrammetrie v aplikaci Substance 3D Sampler, vytvořila např. 3D obrázek svého štěněte.
Pro rozsáhlejší projekt si vybrala model stromu v nedalekém parku. Nejprve jej zachytila na video a po té v Adobe After Effects vyexportovala snímky do sekvence obrázků. Z ní již pomocí AI vznikl 3D model, jež potom přenesla k dalším úpravám do nástroje Substance 3D Stager.
Zde pak mohla využít realisticky vypadající materiály a textury nebo přizpůsobit detaily naskenovaného modelu. Poté scénu nasvítila pomocí HDRI (High Dynamic Range Image), což je jeden z přednastavených presetů osvětlení nástroje 3D Stager. "Na sadě nástrojů Substance 3D se mi opravdu líbí, že mě zbavuje frustrujících prvků mé práce a já mohu dělat své věci plynule, bez přerušování, protože vše je kompatibilní a dobře spolupracuje," komentuje svůj postup Anna Natter.
Díky GeForce RTX 3090 také mohla plynule využívat interakce a pohyb ve viewportu programu. Značnou úsporu času díky RTX akcelerovanému ray tracingu zaznamenala také při renderingu.