30 minut hraní a postřehy o The Evil Within 2
Odklon od koridorů méně děsivý?
Dnes odpoledne bylo uvolněno embargo na materiály z novinářské předváděčky The Evil Within 2 (Alza.cz), která se konala koncem minulého týdne například v Londýně. Současně s tím dostala zelenou nová dlouhá videa z hraní:
Reportéři jsou ze survival hororu, který vyjde už za necelý měsíc, vesměs nadšeni. Dle VentureBeat je tak dobře udělaný, že si nemůžete dovolit chvilku nedávat pozor. Sebastian je prý pomalý, takže dost nervuje, když se ocitne v pasti uprostřed panství plného monster s obří motorovkou a nemůže se vrátit ven. Často mu dojdou náboje, ale může si pomoci střelbou do připravených barelů, které vybuchnou. V jiné části se zase hráč na blízko setká se Stefanem Valentinim, zlosynem a maniakem, který trhá oběti na kousky a považuje se navenek za umělce. S vámi si jen tak hraje a v domě zanechal kamery i tajemné malby, které musíte dekódovat, abyste se dostali dál v příběhu.
Rock, Paper, Shotgun říkají, že hra se pokouší být béčkovým filmem, kde je vám předhazována jedna strašlivá věc za druhou, aniž byste pořádně poznali osobnost nepřátel, na rozdíl od takového Resident Evil 7. Reportér si připadal, jako by se ocitl uprostřed skriptovaného hřiště, kde na vás vše vyskakuje, až je z toho trochu groteska. Pozitivem nicméně je, že každý z novinářů na akci, který hrál to samé demo, dělal v tu samou chvíli něco úplně jiného, podle toho, kterým směrem se vypravil, což slibuje vysokou znovuhratelnost.
PCGamesN upozorňují na to, jak se hra změnila kvůli otevřenému světu: hráč si může vybrat, do kterých budov v Unionu vstoupí a jak daleko v nich dojde či kterým protivníkům se vyhnout. Dle toho se může věnovat i hernímu stylu, který mu vyhovuje, např. odstřelování někoho z dálky. Tato svoboda je v druhém dílu The Evil Within velkým odklonem od původních koridorů v jedničce, které jste prohledávali s baterkou. Hra je prý díky tomu méně strašidelná, protože dobře víte, že nejste v bezprostředním ohrožení života, na rozdíl třeba od takového Vetřelce, který na vás mohl vybafnout za každým rohem. Shánění zásob je prý zpočátku zajímavé, ale když si při pohledu na mapu uvědomíte, že můžete strávit hodiny čištěním každé budovy na ulici, může se to proměnit v pouhou dřinu.
GamesRadar hru přirovnává k poutavému mixu mezi Silent Hill a The Last of Us. Právě z poslední jmenované klasice se prý podobají zdejší nepřátelé, kteří jako by vypadli z oka Infikovaným. Kvůli tomu máte cítit ten samý pocit naléhavosti a napětí. K upgradování schopností Sebastiana dochází na dálku v jeho staré kanceláři na policejní stanici, kde je děsivá sestřička píchající mu upgrady. Druhý díl považují za chytrou evoluci předchůdce, s větší intenzitou a méně trapnými lekačkami.
PC World hru nazývá uměleckým přístupem k hororu. Podle něj si The Evil Within 2 bere to nejlepší z originálu, jen máte dojem, že se hrdina ovládá lépe, pistole střílí přesněji a ocitáte se ve složitějších situacích, ačkoli bitvy s bossy na konci se prý nezařadí mezi pamětihodné momenty. Celkově ani hra nemá tolik děsit, spíš si připadáte, jako když hrajete krvavější verzi epizody Outer Limits, jen je vše zvrácenější a intenzivnější než minule, i s lepší vizuální prezentací a lepším přepínáním mezi akcí a přežíváním.