2K vysvětluje, proč je XCOM střílečka
Není to komerční rozhodnutí. Údajně.
Příští rok se vrátí na pulty obchodů klasická strategická hra XCOM. Až na to, že vůbec nepůjde o strategickou hru, ale o docela obyčejnou FPS střílečku. Christoph Hartmann, ředitel 2K Games, se v jednom nedávném rozhovoru rozpovídal, proč série takhle razantně změnila celý svůj žánr.
"Generace lidí z 90. let XCOM miluje a my vlastníme tu značku, tak jsme si řekli OK, co s tím uděláme? Každé studio, které jsme oslovili, na další hře chtělo dělat a každé studio mělo s tou hrou jiné nápady," řekl Hartmann serveru MCV. "Problém ale byl, že tahové strategie už prostě dneska tak netáhnou jako kdysi. Nejde jen o komerční stránku věci - strategie už dneska prostě nejsou moderní."
Rádi bychom připomněli StarCraft II nebo Civilizaci (kterou vlastní 2K!), ale raději necháme Hartmanna pokračovat. "Dobrým příkladem na vysvětlení jsou hudební umělci. Kdyby dneska existoval Ray Charles, pořád by dělal svou muziku jako Ray Charles, ale mnohem spíš by zněla jako něco od Kanye Westa. Přivést Raye Charlese do moderní doby je super, ale ta hudba se musí posunout. Ale základ zůstává pořád stejný."
"Přesně to se snažíme udělat. Obnovit XCOM, ale s tím, co dnešní generace hráčů chce. Tým, který na hře dělá, si neustále klade otázku: není tohle v rozporu se sérií? Nejde o to, že bychom prostě jen chtěli vydělat na jménu. Musíme ale sérii udělat modernější, protože doba se mění." Ehm.