1C: Je těžké vydělat i na dobrých hrách
S Call of Duty soupeřit nelze.
Nikolay Baryshnikov, šéf ruského vývojáře a vydavatele 1C řekl, že je v dnešní době příliš obtížné vydělat na dobrých hrách s vysokým rozpočtem.
Baryshnikov mluví o frustraci z očekávání hráčů. Ty podle něj očekávají za 40 či 60 dolarů úžasné věci, stovky hodin hratelnosti, desítky tisíc hodin DVD materiálu, super multiplayer a další věci. „Pokud bychom tohle udělali, stálo by nás to, já nevím, 200 milionů dolarů."
Toto chování prý podporují i novináři. I když se prý podaří dobrá hra, ale chybí v ní nějaký prvek, novináři řeknou, že je hra jen dobrá a dají jí 85 procent. Podobně prý reagují hráči: „A zákazník řekne, že když to nemá multiplayer, tak si to nekoupí," říká Baryshnikov.
Šéf 1C také přiznává, že v dnešní době je mnohem obtížnější zaujmout hráče. Ti mají mnohem více možností zábavního vyžití, než tomu bylo dřív. „Čas je vzácný. Myslím, že byly doby, kdy bylo méně zábavy a miliony lidí tak hráli hru pět hodin denně. Teď mají spoustu lákavých nabídek – letět do Německa za 10 liber, koupit si iPad, hrát hry zdarma..."
Na závěr Baryshinkov říká, že se 1C nebude snažit soupeřit s velkými západními hrami, ale bude se držet menších her pro úzce zaměřené publikum a budgetových her. „Nesoupeřit se stomilionovým vývojem, s Call of Duty 7 – ale udělat tu nejlepší hru a zacílit ji na malou skupinu fanoušků. Podařilo se nám vybudovat několik vřele přijatých značek, jako například King's Bounty, nebo Men of War."