19. podcast: příliš brzké zlevňování her, konzolové češtiny, branže v přechodu
Opět s Mondym, i o potížích THQ a jeho nápadu na časopis.
Stejně jako minule je i v tomto dílu podcastu naším hostem veterán domácí herní scény Pavel "Mondy" Mondschein (ex-Comgad), což znovu slibuje zajímavé povídání s řadou objevných point "z druhé strany barikády", tentokrát už s malým intrem a lépe srovnanou hladinou posílené hlasitosti.
O čem šla řeč? O jejich překladu xboxového Zaklínače 2, z jakých důvodů vlastně na konzolích nejsou častěji lokalizované i jiné hry jako třeba Skyrim (1:17), o šancích Max Payne 3 a jeho propagaci (8:00), jak se liší marketingové rozpočty domácích firem od poboček světových vydavatelů a jak to souvisí s herními weby (12:37) či o Mondyho prodeji velké sbírky tří stovek krabicovek na Aukru (16:00).
Dalším velkým tématem tohoto dílu jsou současné finanční problémy distributora THQ (20:00), s nímž Mondy úzce spolupracoval, zná příčiny z první ruky (nejen uDraw či špatné dětské hry) a dává mu kvůli nepodchycení nových obchodních modelů maximálně rok života. Pak se společně s Alešem Harazimem, Martinem Freyem a Honzou Doskočilem zamyslel nad aktuálním trendem Online Passů a možná až příliš brzkým zlevňováním nových her (37:00), na což si zvyklo čekat čím dál více lidí. Jak by na to měli reagovat čeští distributoři, aby na to časem nedojeli?
Poté se Mondy asi neplánovaně svěřil (a to si přitom jako jediný nedal balantínku :) se svým nápadem na jiný, moderní způsob tvorby papírových herních časopisů (41:50) a s názorem na nynější transformaci celého herního průmyslu, vlivu Steamu, úbytku hardcore her, přežité modely distribuce atd. (49:00). Závěr tvoří ještě spekulace o příští generaci konzolí (63:50) a tradiční rubrika líbí/nelíbí od všech účastníků podcastu (74:50).
Děkujeme za poslech, starší díly jsou k dispozici zde nebo z levého menu.