17. podcast: Amalur, Max Payne 3, The Darkness II
Taky Mass Effect 3, XCOM a jeden knír.
Po "pohřebním" úvodu se 17. podcast ve složení Michal, Miloš, Aleš a Adam rozjel drobným ohlédnutím za unikátní akcí Press Start Volume 2 (02:16), na které byli Miloš a Adam. Prezentace FPS her od známých tváří byla rozhodně zajímavá, ale trefila správně publikum v kině?
Z malé lokální akce ale vzhůru do galaxie, konkrétně do univerza Mass Effectu 3 a jeho absenci na Steamu (07:25). Mass Effect 3 bude vyžadovat Origin a na Steamu se kvůli patchům, podobně jako Battlefield 3, neobjeví. Na jiných digitálních distribucích ale bude. Co na to Aleš, který o této problematice psal?
Miloš si zahrál čerstvé demo připravované temné akce The Darkness II a podělil se o své dojmy (12:26). Líbil se mu víc quad wielding, nebo neustálé souboje s temnotou, které se ne a ne zbavit? Hra to prý bude temná, ale zřejmě povedená.
Z temnoty ale zpátky do barviček, konkrétně do Království Amaluru: Reckoning (17:06). Aleš se po několikahodinovém hraní finální verze podělil o své dojmy a kupodivu u něj výjimečně nepřevládá příběh a dialogy, ale souboje. Ty jsou prý jako by vypadly ze série God of War a haje se to skvěle. Horší už je to údajně s animací postav i grafikou jako takovou. Kingdoms of Amalur hrál i Miloš a jeho dojmy jste si mohli přečíst už dříve.
Po krátkém a neplánovém offtopicu (lokalizace her, RROD...) se zase debata přesunula do něčeho trochu temnějšího a na řadu přišel Max Payne 3 (29:24). Ten si Miloš zahrál v Londýně na speciální předváděčce a popovídal si přímo z vývojáři z Rockstaru. Grafika i fyzika jsou ve hře skvělé a sice máme teprve leden, ale podle Miloše to bude jedna z nejlepších stříleček tohoto roku.
Zmínit jsme museli i kontroverzní návrh zákona Stop Online Piracy Act, aneb SOPA (40:10). Ten na tom nebyl v době natáčení moc dobře a teď už je na tom naštěstí výrazně hůř - v současné podobě nemá zákon v podstatě šanci a ztratil většinu svých příznivců. Což je jedině dobře. To ale neznamená, že se nemůže za pár měsíců vrátit v trochu jiné formě. Doufejme, že tomu tak nebude.
Jedním z posledních témat byl i XCOM (44:30). Došlo jak na neustálé odklady toho takticko akčního, viděného z pohledu první osoby, tak i na toho strategicko taktického od Firaxis. Michal se přiznal, že nemá rád tahovky a vlastně nikdy nepochopil Civilizaci.
Na závěr pak nechybí tradiční líbí/nelíbí (48:49). To tentokrát nebylo vůbec připravené, ale alespoň se celé osazenstvo podcastu shodlo na tom, že image české herní scény utrpěla jedním herním novinářem velkou ránu... :)
Klasicky nás pak najdete na Twitteru, Facebooku a Google+, kde se nás můžete ptát na všechno, co vás kolem her zajímá.