Skip to main content

16 minut toulání se lesem a bitka z Kingdom Come

Hledá se kemp banditů vs. prkenné animace v hromadném boji.

Warhorse dnes vypustili nové šestnáctiminutové video z dokončovaného Kingdom Come: Deliverance (Alza.cz), na kterém je asi nejlepší nápad s komentátory. Dva britští herci, avšak ne LetsPlayeři, čtou a náležitě akcentují různé události z předem připraveného scénáře k videu a vedou spolu dialog k jednotlivým herním situacím, čímž vysvětlují možnosti řešení a místy jsou i vtipní. Tleskáme:

Watch on YouTube

Cílem mise je nalézt kemp banditů, což obnáší dlouhé toulání se hlubokým lesem, pro jehož věrné zpracování je toto středověké RPG opěvované. Pro spoustu zahraničních hráčů bude takový nenarušený český les pořádným výletem do exotiky, protože u nich ho nemají (leda v nějakém národním parku s restrikcemi), asi něco jako pro nás tropy z Far Cry. To samé platí pro stezky vedoucí bujným křovím, vysokou letní trávou, jaká je jen uprostřed léta, či do kopečků, s pěkně se lesknoucími kalužemi bláta, přes něž jedete na koni. Potud, coby simulátor chození po lese či vaření z lektvarů na ohýnku (při noční sabotáži banditů před bitvou), paráda.

Se zajímavostí herní náplně to zase tak slavné není, když dlouhý zásek představuje nutnost překonat obyčejný potok, na jehož druhé straně stojí nepřítel. Trn z paty vytahuje náhle příchozí bouřka, během níž máte bonus v tom, že vás okolí hůře zaslechne. Následuje přistoupení k několika nic netušícím (tupým) protivníkům zezadu, chycení je pod krkem, probodnutí a schování do trávy u cesty.

Vrcholem je pak hromadná bitva kousek pod opevněním, což už jsme částečně viděli v rozpracované podobě dříve a přibylo do toho vyrážení dveří beranidlem. Na to, že má hra vyjít za méně než dva měsíce, působí tato část Kingdom Come nejméně vyladěně. Problém je oproti srovnatelným hrám v tom, co (ne)dělají ostatní vojáci v době, kdy poblíž bojujete s jejich druhy. Jako by se vždy na pár vteřin v určitém bodě zasekli, což působí nepřirozeně a kazí to celý zážitek. Buď jen nehnutě stojí a koukají, nebo zůstanou nehybně viset s rukou nahoře, případně v jiné pozici, kde asi skončila jejich předešlá animace pohybu. Zvláštní přitom je, že v občasných cutscénách s hromadnými boji se toto neděje, tam jsou pohyby všech účastníků scény plynulé a z ničeho nic se nezastavují, když se ocitnou ve víru bitvy.

UPDATE - venku je ještě další, neveřejné video pro podporoatele na Kickstarteru, které letmo dává nahlédnout do zákulisí studia:

Watch on YouTube

Read this next