16 minut hraní Middle-Earth: Shadow of War
+ LETMÉ DOJMY Z PŘEDVÁDĚČKY.
Warner Bros úderem patnácté hodiny zveřejnili očekávané první záběry přímo z hraní Middle-Earth: Shadow of War (Alza.cz), srpnového nástupce Shadow of Mordor pro PC/PS4/X1. A jedná se hned o šestnáct minut z alfaverze, což je vydatná porce, jaká nebývá zvykem:
Podle novinářské předváděčky, na kterou byl Eurogamer pozván do filmového multiplexu v San Franciscu na 4K projektoru (i kvůli avizované podpoře Xbox One Scorpio), bude hra od Monolith Productions ještě hrozivější, krvavější, temnější a epičtější. Příběh začne tam, kde předchůdce skončil. Jen se ranger Talion tentokrát spojí s Celebrimborem v honbě za novým prstenem moci, během čehož budou nabírat členy postupně rostoucí armády.
Demo se odehrávalo při putování do gondorského města (pár hodin po úvodu hry), kterého se zmocnil Dark Lord Sauron a transformoval ho v pevnost Witch Kinga. Zatímco první díl série vynikal Nemesis systémem, který si pamatoval vaše osobní střety s různými nepřáteli a jejich nohsledy, v Shadow of War je rozšířen na pevnosti, unikátní doupata protivníků. Ta jsou proto plně přizpůsobitelná (hořící šípy, olej atd.) a upgradovatelná, což prý každý útok i obranu udělá novým unikátním zážitkem, i díky různě velké armádě nabrané v průběhu hry.
Orkové mají být v pokračování osobitější a spadají pod různé kmeny, které soupeří mezi sebou, což opět ovlivní Nemesis systém. Někteří dokonce vyrazí do bitvy na divokých zvířatech (půjde osedlat i draky) či na válečných strojích. Rozšířený systém Nemesis má přitom sledovat širší paletu chování, např. zášť - necháte-li v bitvě zemřít jejich druha, později ve hře se vrátí s pořádnou odplatou. Minule byl Nemesis hlavně o pomstě, teď má být vychytanější, i v závislosti na momentálně vzniklých či rozbitých spojenectvích na bojišti.
To vše, včetně většího důrazu na RPG (brnění, loot, přizpůsobení postav), má zajistit pestřejší střety s nepřáteli a větší flexbilitu v tom, koho najmete z právě nabízených možností okolo vás. Válečný troll prorazí obranu, nabraný zvěd zase infiltruje cizí pozice. I samotný průběh bojů působí různoroději než minule a byť tu stále poznáte inspiraci Batmanem, už není tak okatá. Opět záleží na vás, jak zneškodníte vládce nad tou kterou oblasti - ať už za pomoci prstenu pro jejich zlanaření, obyčejné zabití či zahabení, čímž zredukujete jejich vliv v celém herním světě.
Sledujte také: Shadow of War už v oficiálním oznamovacím filmečku, Vyzrazeno Middle-Earth: Shadow of War, Dozvuky Shadow of War: první hra pro Scorpio, s Play Anywhere + HW nároky.